سه شنبه بیست و ششم بهمن 1395 

تولید خاویار از فیلماهی پرورشی در انستیتو تحقیقات بین المللی ماهیان خاویاری

در سالروز ایام پیروزی انقلاب اسلامی انستیتو تحقیقات بین المللی ماهیان خاویاری برای دفعات متوالی اقدام به تولید خاویار پرورشی از گونه با ارزش فیل ماهی نموده است
اخبار و اطلاع رسانی | بازدید: 2609 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی انستیتو تحقیقات بین المللی ماهیان خاویاری، در سالروز ایام پیروزی انقلاب اسلامی برای دفعات متوالی اقدام به تولید خاویار پرورشی از گونه با ارزش فیل ماهی نموده است.
با توجه به روند رو به رشد جمعیت، گرایش به اقتصادمقاومتی و رهایی از صنعت تک محصولی نفت، نیاز به توسعه فعالیت های آبزی پروری بخصوص ماهیان خاویاری به دلیل ارزش خاویار و برند خاویار ایران بیشتر محسوس می باشد. بنابراین به منظور تسریع بلوغ جنسی و کاهش دوره های رسیدگی جنسی کارشناسان انستیتو تحقیقات بین المللی ماهیان خاویاری در طی 8 سال تحقیق با استفاده از جیره های غذایی مخصوص، اقلام غذایی تحریک کننده گنادهای جنسی و تناوب و تنظیم درجه حرارت آب موفق به تولید گله مولدین فیلماهی شدند بطوریکه 55 درصد ماهیان ماده در سن 8 سالگی به مرحله 4رسیدگی جنسی رسیدند و آماده خاویاردهی هستند. در این ارتباط در روز چهارشنبه مورخ 20 بهمن ماه 95کارشناسان این موسسه موفق شدند از تعداد 3 قطعه فیل ماهی پرورشی با اوزان 49.7، 29.6 و 31.5 کیلو گرم مقدار 12.440 کیلوگرم خاویار پرورشی استحصال نمایند.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code