شبکه اطلاعات و داده های محیطی دریایی ایران به آدرس www.irmedin.ir با همکاری و مشارکت سازمانهای عضو شبکه ملی ناوگان تحقیقات دریایی کشور شامل موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، سازمان نقشه برداری کشور، سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه اندازی گردیده است.
این شبکه شامل لینک های اطلاعات دریایی در دریاهای ایران از منابع مختلف داخلی و خارجی می باشد که اهداف زیر را دنبال می کند:
  • یکپارچه سازی لینک ها و منابع موجود در زمینه داده های دریایی کشور
  • دسترسی سریع و آسان محققان و پژوهشگران کشور به اطلاعات دریاهای کشور
  • ایجاد بستری مناسب جهت به اشتراک گذاری داده های محیطی دریایی کشور
  • شناسایی وضعیت موجود داده های دریایی کشور و اقدامات موثر در جهت رفع کمبودها
از جمله قابلیتهای ویژه این پایگاه می توان به دسترسی به پایگاه های داخلی و خارجی جستجو داده های دریایی،قابلیت جستجوی داده ها و پارامترهای دریایی به صورت مجزا و ارسال داده و اشتراک گذاری آن نام برد. علاوه بر آن کاربران و متخصصین کشور با ثبت نام در این شبکه می توانند داده های مربوط به تحقیقات خود را به اشتراک گذاشته، سایت های جهانی را با ارایه لینک های مربوطه معرفی نموده و یا نظر خود در مورد داده های موجود را با ارسال نظر در شبکه اعلام نمایند که پس از بررسی توسط مدیر و مشاورین علمی پایگاه در شبکه منتشر شود.
این سایت در حال حاضر شامل 172 لینک داخلی و خارجی برای دسترسی به داده های مختلف می باشد. بخشهای دیگر سایت نیز عبارتند از: ژرفاسنجی و عوارض کلی، پایش بلادرنگ اقلیم، نقشه های پویا، داده های سطحی، داده های اقیانوسی، مخاطرات جوی و اقیانوسی، داده های شیلاتی، نرم افزارهای کاربردی و ... که امید است در آینده نزدیک با دریافت داده های دریایی در فرمتهای استاندارد و بروزرسانی مداوم سایت بتوان خدمات مناسبی را به محققان، دانشجویان و جامعه متخصصین دریایی ارائه نمود.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code