به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور شناورهای تحقیقاتی پژوهشی 1 و 2 توسط آقای دکتر طهماسبی قائم مقام معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ، آقای دکتر آقائی مشاور معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و آقای دکتر پورکاظمی رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
در این مراسم دکتر پورکاظمی رئیس موسسه بیان داشت: یکی از اهداف اصلی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی انجام وظایف حاکمیتی در پایش و ارزیابی ذخایر ماهیان و میگو می باشد و همچنین ارتباط فی مابین داده های اکولوژیک با نتایج گشت های ارزیابی ذخایر با انجام تحقیقات مستمر و نمونه برداری از ایستگاه ها میسر خواهد بود. از دیگر کاربردهای مؤثر این شناورهای تحقیقاتی ، پایش و ارزیابی محیط اطراف قفس های پرورش ماهی در دریا و همچنین زمان شروع و خاتمه صید میگو در نوار ساحلی استان بوشهر و حتی استانهای همجوار در استان های خوزستان، هرمزگان می باشد.
با عنایت به گستردگی صنعت صیادی در استان بوشهر و جایگاه این صنعت در اشتغال‌زایی و امنیت نوار ساحلی و اجرای پروژه های مستمر ارزیابی ذخایر آبزیان و بوم شناسی در آبهای خلیج فارس در جهت بهبود مدیریت شیلاتی و بهره برداری پایدار از اولویتهای استان بوشهر می باشد.
در ادامه برنامه آقای دکتر طهماسبی قائم مقام معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و همچنین آقای دکتر پورکاظمی رئیس محترم موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور از ایستگاه تولید میگوی عاری از بیماری خلیج فارس بازدید کردند. در این بازدید علاوه بر پروژه های جاری ایستگاه، از تولیدات ترویجی پژوهشکده در سال ۹۵، شامل شماره های بهار و تابستان مجله ترویجی میگو و سخت پوستان، نشریه ترویجی بیماری لکه سفید میگو، بروشور ترویجی ایمنی زیستی در مزارع پرورش میگو، مستند بیماری ویروسی لکه سفید میگو و مستند پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر دیدن کردند.
با توجه به اخذ مجوز دامپزشکی برای محصول دانش بنیان پژوهشکده میگو با برند"تک سل" در مهر ماه سال جاری، از این محصول در حضور ایشان رونمایی شد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code