به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور پنجمین جلسه کارگروه جلبک و گیاهان آبزی با حضور آقایان دکتر طهماسبی ( قائم مقام سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی) و دکتر عسکری ( مشاور رییس سازمان و عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات گیاه پزشکی ) ، دکتر پورکاظمی ( رییس موسسه و رییس کارگروه جلبک و گیاهان آبزی ) ، دکتر حسین زاده ( معاون پژوهش و فناوری موسسه ) ، خانم مهندس دوستدار ( دبیر کارگروه ) و اعضای کارگروه جلبک و گیاهان آبزی ، روز سه شنبه 16/9/1395 در محل سالن جلسات موسسه برگزار گردید.
در ابتدای جلسه آقای دکتر پورکاظمی – در خصوص تشکیل کارگروه تخصصی و شروع فعالیت دبیر خانه و برگزاری جلسات و اقدامات انجام شده در موسسه طی یک سال اخیر و همچنین مصوبات و انتظارات کارگروه در خصوص تصویب زیر طرحها و حمایت مادی و معنوی آن توضیح دادند. سپس هر یک از مجریان به توضیح مختصری در خصوص کلیات هر یک از زیرطرحهای برنامه راهبردی پرداختند.
در ادامه ،دکتر طهماسبی در خصوص نقش موثر موسسه تحقیقات علوم شیلاتی در دارا بودن یکی از طرحهای کلان سازمان تحقیقات و اهمیت جلبک در حوضه های مختلف و تامین اعتبار برای این امر مهم و نظارت و هدایت ان توسط اعضای هیئت علمی متخصص با محوریت موسسه تحقیقات علوم شیلاتی تاکید داشتند. همچنین اعضای کارگروه جهت به نتیجه رسیدن این فعالیتها ، خواستار انسجام بین کلیه نهادها و کارگروههایی که درکشور در حال حاضر در زمینه جلبک و گیاهان آبزی فعالیت میکنند شده ومقرر گردید اهمیت جلبک توسط کارگروه به وضوح برای سیاست گزاران کلان کشور روشن شود تا بتوانند به شکل موثری در تبیین موضوع نقش موثری داشته باشند. در پایان جلسه ، کتاب اطلس جلبک های دریایی سواحل خلیج فارس و دریای عمان که با تلاشهای مهندس بایرام محمد قرنجیک و دکتر کیومرث روحانی – از محققین موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در زمینه جلبک به چاپ رسید توسط آقای مهندس قرنجیک به آقایان دکتر طهماسبی و دکتر عسکری اهدا شد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code