سه شنبه نهم آذر 1395 

برگزاری جلسه دفاعیه در پژوهشکده اکولوژی دریای خزر

جلسه دفاعیه پروژه بررسی و امکان سنجی معرفی ماهیان بومی و غیر بومی جهت پرورش ماهی در قفس در منطقه جنوبی دریای خزر توسط آقای دکترسید محمد وحید فارابی روز یکشنبه هفتم آذر 95 در سالن جلسات این پژوهشکده برگزار گردید
اخبار و اطلاع رسانی | بازدید: 2397 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اکولوژی دریای خزر افزایش روزافزون جمعیت انسانی با افزایش نیاز پروتئینی همراه است، لذا، آبزی پروری بدلیل کمبود منابع آب شیرین در جهان در دریا و اقیانوس رونق یافت. پرورش ماهی در قفس یکی از روش­های مهم در آبزی­پروری است. در این روش یکی از مهمترین پارامتر­ها، انتخاب گونه مناسب آبزی است. همچنین، صرفه اقتصادی تولید و حفظ زیست بوم از مهمترین مسائل در انتخاب گونه برای پرورش آبزیان در قفس هستند. در این بررسی برای انتخاب گونه های ماهیان جهت پرورش در قفس در منطقه جنوب دریای خزر از تجزیه و تحلیل خصوصیات فیزیکوشیمیایی آب دریا، مقایسه توانایی پرورش برخی از ماهیان بومی و امکان­سنجی پرورش برخی از ماهیان غیر بومی استفاده شد. بررسی­ها نشان داد که استفاده از ماهیان بومی برای پرورش ماهی در قفس در منطقه جنوب دریای خزر ضروری است. اما زیرساخت مناسب برای تولید همه آنها وجود ندارد. بنابراین، گونه­های فیل­ماهی و ماهی­آزاد برای پرورش در قفس در منطقه جنوب دریای خزر پیشنهاد شد.
محل استقرار ترانسکت های نمونه برداری در منطقه جنوبی دریای خزر(ایستگاه ها از ساحل به مناطق دور از ساحل دریا بترتیب شامل عمق های 5، 10، 20، 50 و 100 متر)
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code