سه شنبه هجدهم آبان 1395 

برگزاری کارگاه آموزشی ساخت اپلیکیشن های کشاورزی

کارگاه آموزشی ساخت اپلیکیشن های کشاورزی با هدف ایجاد نهضت ساخت اپلیکیشن های کشاورزی در سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد
اخبار و اطلاع رسانی | بازدید: 2426 مرتبه | 0 نظر

این کارگاه توسط دفتر شبکه ملی تلویزیونی کشاورزی و مدیریت دانش در معاونت ترویج برنامه ریزی و اجرا شد.

گفتنی است افتتاحیه کارگاه با حضور دکتر طهماسبی قائم مقام سازمان، دکتر شاه پسند قائم مقام معاونت ترویج ، مهندس ابوالحسنی مدیرکل دفتر شبکه ملی تلویزیونی کشاورزی و مدیریت دانش، معاون و رؤسای دفتر و همچنین کارشناسان موسسات تحقیقاتی و ستادی تشکیل شد. لازم به ذکر است که نماینده موسسه نیز در این کارگاه حضور داشتند.

در ابتدای جلسه دکتر طهماسبی قائم مقام سازمان با خیر مقدم به شرکت کنندگان در این کارگاه، عنوان نمودند که در این چند سال وظایف ترویج مغفول مانده و باید فعالیت مناسبتری انجام شود و ما با احیای نظام ترویج ، به نظام نوین ترویج رسیده و در این نظام، محققین باید خودشان توانایی استفاده از ابزار و فناوریهای روز برای انتقال دانش فردی و یافته ها حاصل از پروژه های تحقیقاتی در قالب تولید محتوا به صورت اپلیکیشن را داشته باشند.

در ادامه دکتر شاه پسند قائم مقام معاونت ترویج عنوان کردند: که رویکرد جدید در معاونت ترویج توجه به مدیریت دانش و تولید محتوا است. و فاز اول در این نهضت تولید محتوا، تبدیل دانش فردی محققین به محتوای نوشتاری برای پر کردن خلاء موجود می باشد. در این میان محققین باید خودشان دانش فرآوری شده را به متقاضیان ارائه نمایند. که برای این انتقال دانش، ناگزیر به استفاده از فناوریهای جدید مثل رسانه موبایل هستیم و دانش فنی باید در قالب اپلیکیشن های کشاورزی تعریف و تولید شده و با بارگذاری در تالار ترویج به مدیریت مزارع، کشاورزان و بهره برداران کمک نماید تا ما کشاورزان و مدیران مزارع پیشرو داشته باشیم.
در ادامه کارگاه، به آموزش اپلیکیشن موبایل APPSAZ پرداخته و برای ساخت اپلیکیشنها در حوزه کشاورزی آموزشهای لازم ارائه گردید. و مقرر گردید که نمایندگان هر موسسه آموزشهای لازم برای ساخت اپلیکیشن را به محققین خود ارائه نمایند.

انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code