یک شنبه هفنم شهریور 1395 

برگزاری جلسه دفاعیه در پژوهشکده میگوی کشور – بوشهر

جلسه دفاعیه پروژه بررسی رشد و بازماندگی لاروهای حاصله از نسلهای مختلف میگوی عاری از بیماری خاص در تاریخ ششم شهریور ماه ۱۳۹۵ در پژوهشکده میگوی کشور بوشهر برگزار شد
اخبار و اطلاع رسانی | بازدید: 2164 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده میگوی کشور - بوشهر مجری این پروژه آقای مهندس غریبی بودند و پروژه مورد اشاره از زیر پروژه های طرح کلان "کسب و انتقال دانش فنی برای تولید انبوه میگوی عاری از بیماری خاص (SPF) در کشور و قطع وابستگی به محصولات خارجی" می‌باشد.
پرورش میگو در استان بوشهر با گونه بومی میگوی ببری سبز و سفید هندی شروع شد و با گونه میگوی سفید غربی Litopenaeus vannamei ادامه یافت. پس از بروز بیماری‌های مختلف ویروسی، رعایت نکات ایمنی زیستی (Biosecurity) و توجه به تولید میگوی عاری از بیماری خاصSpecific Patogen Free (SPF) در دستور کار قرار گرفت و تولید میگوی مولد SPF نیز در کشور به عنوان نیازهای اصلی این صنعت مطرح گردید. بدین طرح کلان "کسب و انتقال دانش فنی برای تولید انبوه میگوی عاری از بیماری خاص (SPF) در کشور و قطع وابستگی به محصولات خارجی"، در پژوهشکده میگوی کشور اجرا شد. در این زیرپروژه، بر اساس مطالعات ژنتیکی و تاریخچه موجود، از دو گله متفاوت موجود در کشور، برای مولدسازی استفاده شد. در سال 92 به مدت 200 روز پرورش با تلاقی برون‌گروهی گله M و گله H و در سال 93 نیز به مدت 120 روز پرورش با همین الگو انجام شد. پس از انتخاب مولدین، فرآیند تکثیر، پرورش و مولدسازی در سال 92 و93 انجام گرفت. در سال 93 پس از 120 روز پرورش تعداد 4300 قطعه میگوی پیش‌مولد MH با وزن 2.8±22.38 گرم و بازماندگی 86 درصد تولید گردید و این گله به عنوان گله با رشد و درصد بازماندگی بهتر برای مولدسازی به صنعت معرفی گردید.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code