شنبه شانزدهم مرداد 1395 

برگزاری جلسه دفاع از پروژه نانو الیاف در موسسه

جلسه دفاع از پروژه تحقیقاتی بررسی تولید و کاربرد نانوالیاف زیست سازگار از کیتوزان و ژلاتین ماهی به شیوه الکتروریسی جهت حفظ و نگهداری و افزایش زمان ماندگاری آبزیان در موسسه برگزار شد
اخبار و اطلاع رسانی | بازدید: 2135 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور آقای دکتر غرقی مجری پروژه روز سه شنبه 12 مرداد 95 از پروژه مذکور در سالن کنفرانس موسسه در تهران دفاع کرد
وی گفت: به کمک این فناوری می توان محصولات جدید و با کار آیی بالایی را تولید نمود. ازجمله این محصولات می توان به نانو الیاف تهیه شده از بیوپلیمر های طبیعی نظیر کتین ، کیتوسان و ژلاتین ماهی به شیوه الکتروریسی با قطر کمتر از 50 نانو متر اشاره نمود. هدف از این تحقیق نیز تولید نانو الیاف زیست سازگار با استفاده از روش الکتروریسی می باشد.
دکتر غرقی تصریح کرد: این اولین بررسی تولید نانوالیاف از بیوپلیمر کیتوزان از پوست میگو با استفاده از دانش فنی بدست آمده در کشور می باشد.
نتایج این تحقیق مشخص نمود که :
1 - تولید و طراحی نانوالیاف زیست سازگار از کیتوزان و ژلاتین ماهی امکان پذیر است.
2 - نانوالیاف زیست سازگار تولیدی در آبزیان و محصولات شیلاتی خشک کاربرد دارد و باعث سهولت مصرف و افزایش زمان ماندگاری محصولات شیلاتی خشک شده میگردد.
3 - نانوالیاف زیست سازگار تولید شده از از کیتوزان و ژلاتین ماهی، قابلیت پوشش و بسته بندی فیله ماهی تازه را ندارد و لیکن قابل خوردن و استفاده می باشد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code