چهارشنبه سیزدهم مرداد 1395 

همکاری مشترک موسسه با شیلات کره جنوبی

پیش نویس تفاهم نامه همکاری شیلاتی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور به رئیس هیئت شیلاتی کره جنوبی تقدیم شد
اخبار و اطلاع رسانی | بازدید: 2118 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در تاریخ 12 مرداد 95 هیأت کشور کره جنوبی متشکل از 9 نفر شامل معاون آبزی پروری شیلات ، رئیس موسسه دریایی کره ، محققین ارشد انستیتو تحقیقات علوم شیلاتی ، بخش خصوصی و شرکت مشاور بین المللی آبزی پروری برای تبادل نظر در خصوص فعالیتهای مشترک شیلاتی در موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور حضور یافتند .
در ابتدا ریاست موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور درخصوص معرفی موسسه و پژوهشکده ها و مراکز تابعه و توانمندیها و دستاوردهای آنها مطالبی را ارائه و سپس فیلم مربوط به معرفی موسسه و مراکز به زبان انگلیسی پخش شد. سپس یکی از اعضاء هیأت کره ای در خصوص فعالیتهای شیلاتی کشورمتبوع خود مطالبی را در قالب پاورپوینت ارائه داد و به میزان صید و پرورش کشور کره (3/300/000 تن) ، پرورش در قفس (عمدتاً گونه سی باس به میزان 30 هزار تن) و 10000 تن پرورش صدف در قفس ، 2 مرکز تحقیقاتی KMI و NIFS ، کنترل بیماری لکه سفید با استفاده از روشهای نوین و Exchange water Zero و بیوفلاک اشاراتی کرد سپس در خصوص فعالیتهای مشترک مانند تبادل اطلاعات فنی بین دو کشور، انتقال دانش فنی به بخش خصوصی ، کشت جلبک ، کنترل بیماری ، ارزیابی ذخایر و پرورش ماهی در قفس به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.
پیش نویس تفاهم نامه همکاری به رئیس هیئت شیلاتی کره جنوبی تقدیم شد تا پس از بررسی در آینده نزدیک به امضا طرفین برسد. هیئت مزبور از بخش آبزی پروری انستیتو تحقیقات بین المللی ماهیان خاویاری رشت، بازدید داشته و امروز نیز از پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور بازدید خواهند نمود.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code