دوشنبه هفدهم خرداد 1395 

برگزاری نشست کارشناسی پرورش ماهی در قفس

نشست کارشناسی فی ما بین مسئولین استانداری مازندران سازمان شیلات ایران مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و نمایندگان پرورش دهندگان ماهی در خصوص وضعیت پرورش ماهی در قفس برگزار شد
اخبار و اطلاع رسانی | بازدید: 1959 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات ماهیان سردآبی کشور پیرو بیانات و دستورات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" و به تبع آن توجه ویژه دولت به این مهم، نشستی کارشناسی در خصوص وضعیت پرورش ماهی در قفس در راستای اقتصاد مقاومتی روز پنجشنبه 13 خرداد 1395 با حضور دکتر فلاح استاندار مازندران، دکتر صالحی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران، دکتر حقیقی قائم مقام رئیس سازمان شیلات ایران، موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور (دکتر پورکاظمی رئیس مؤسسه، دکتر حسین زاده صحافی معاون پژوهشی مؤسسه، دکتر پرافکنده و دکتر فارابی از پژوهشکده اکولوژی دریای خزر، دکتر محسنی از مرکز تحقیقات ماهیان سردآبی کشور)، دکتر رستمی مدیر کل شیلات استان مازندران، دکتر مقدسی معاون رئیس محیط زیست استان مازندران، دکتر رضوانی رئیس دامپزشکی استان مازندران و جمعی از معاونین و مسئولین دستگاه ها و نهادهای مسئول به همراه نمایندگان پرورش دهندگان پرورش ماهی در قفس در محل استانداری مازندران برگزار شد.
در ابتدا استاندار مازندران به اهمیت موضوع توسعه آبزی‌پروری و پرورش ماهی در قفس که از سوی رهبر معظم انقلاب در حال پیگیری است اشاره کردند و هماهنگی کلیه دستگاه ها را برای تحقق اهداف پیش بینی شده خواستار شدند.
رئیس سازمان شیلات ایران نیز ضمن اشاره به نقش راهبردی پرورش در قفس برای سازمان شیلات اعلام کردند که در حال حاضر فضای خوبی برای توسعه آبزی‌پروری در کشور فراهم‌ شده و استان‌های شمالی کشور می توانند نیاز بازار روسیه به آبزیان را تأمین کنند. دکترصالحی در ادامه یادآور شد که دریای خزر ظرفیت پرورش 350 هزار تن ماهی در قفس را دارد که تولید 5 هزار تن از 10 هزار تن سال 1395 و12 هزار تن از 56 هزار تن سال 1396 برای استان مازندران پیش بینی شده است. در برنامه ششم توسعه نیز تولید 200 هزار تن ماهی در قفس برنامه‎ریزی شده که سهم استان مازندران 40 هزار تن می باشد.
در ادامه دکتر پورکاظمی رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور تصریح کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت توسعه آبزی پروری در قفس در دریای خزر، مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور مطالعات لازم در این خصوص از جمله امکان سنجی، شناسایی گونه، مخاطرات زیستی، مکان یابی مناسب، تدوین ایین نامه های لازم برای سقف اعطای مجوزهای احداث بر اساس ظرفیت بارگذاری محیطی و .....را در قالب یک پکیج آماده و ارائه نموده است.
در خاتمه دکتر فلاح دستور تشکیل کمیته ای با ترکیب جلسه برگزار شده در قالب کارگروه قفس را داد تا روند پیشرفت کار را به خوبی ارزیابی نمایند. همچنین وی به ضرورت پایش فعالیت ها و تحقیقات در مورد مسائل و موضوعات مرتبط با پرورش ماهی در قفس تاکید نمود.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code