سه شنبه سیزدهم بهمن 1394 

دومین دفاعیه پروژه در پژوهشکده میگوی کشور انجام شد.

دفاعیه پروژه تولید غذای گیاهی و تعیین تاثیر آن بر شاخص های رشد میگوی سفید غربی Litopenaeus vannamei در استخرهای خاکی توسط دکتر رضا قربانی در پژوهشکده میگوی کشور انجام شد
اخبار و اطلاع رسانی | بازدید: 1748 مرتبه | 0 نظر
منابع پروتئین گیاهی از قیمت ارزان تری نسبت به منابع پروتئین حیوانی برخوردار می باشند ، در این تحقیق جهت کاهش هزینه های تولید غذای پلت میگوی سفید غربی(Litopenaeus vannamei) نسبت به تولید غذای پلت حاوی 42 درصد آرد کنجاله سویا اقدام گردید. فرمولاسیون جیره با استفاده از روش کاربرگ (Worksheet) انجام شد. برای تولید غذای پلت، درصورت پودر نبودن کنجاله سویا، ابتدا آن را با آسیاب چکشی (با توری واجد چشمه های 1 میلی متر) و سپس با آسیاب پروانه ای (با توری واجد چشمه های 0.5 میلی متر) آسیاب و سایر مواد اولیه که به صورت پودر بودند، فقط با آسیاب پروانه ای آسیاب شدند. آرد گندم و آرد گلوتن گندم نیازی به آسیاب کردن نداشتند. مواد اولیه آسیاب شده ابتدا توزین و سپس در محفظه هم زن تخلیه و 15 دقیقه بصورت خشک هم زده شدند. پس از آن آب گرم به همراه همبند و روغن ماهی و لسیتین سویا داخل همزن ریخته شده و مجددا عمل همزدن 15 دقیقه ادامه یافت. سپس مواد اولیه از طریق بالابر به دستگاه پرس پلت منتقل و بصورت پلت در آمدند. پلت های خروجی در داخل سینی های پلاستیکی ریخته شده و با استفاده از دستگاه خشک کن در درجه حرارت 60 درجه سانتی گراد در مدت 3 ساعت خشک گردیدند. همچنین در مراحل اولیه پرورش میگو که از غذاهای خرد شده برای تغذیه میگوها استفاده می‌شود، با استفاده از دستگاه کرامبلر ، غذای پلت خرد گردید.
نتیجه گیری:
  • استفاده از جیره غذایی حاوی 42 درصد آرد کنجاله سویا از ابتدا تا انتهای دوره پرورش، جهت تغذیه میگوی سفید غربی به ویژه در استخرهای خاکی به خوبی امکانپذیر می باشد.
  • در صورت استفاده از مقادیر بالای پروتئین گیاهی در جیره غذایی میگوی سفید غربی (70 درصد از کل پروتئین خام)، مقدار 38 درصد پروتئین خام از ابتدا تا انتهای دوره پرورش مطلوب می باشد.
  • امکان تولید غذای پلت حاوی 42 درصد آرد کنجاله سویا برای میگوی سفید غربی، بدون افزودن پودر اسکوئید وجود دارد.
  • مواد اولیه غذایی باید بخوبی آسیاب شده و از همبند مناسبی جهت تولید غذای پلت استفاده شود.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code