دوشنبه دوازدهم بهمن 1394 

چهل و چهارمین جلسه شورای پژوهشی موسسه برگزار شد

چهل و چهارمین جلسه شورای پژوهشی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور روز دوشنبه دوازدهم بهمن ماه 94 در سالن کنفرانس موسسه برگزار شد
اخبار و اطلاع رسانی | بازدید: 1693 مرتبه | 0 نظر

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در این جلسه رئیس ، معاونین و مدیران بخشهای تخصصی و روسای پژوهشکده‌های تابعه موسسه و معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران و اساتید دانشگاه حضور داشتند که درخصوص سیاستهای پژوهشی موسسه بحث و تبادل نظر گردید.

در ابتدای جلسه آقای دکتر مرادی رئیس بخش بیوتکنولوژی موسسه درخصوص برنامه راهبردی موسسه اطلاعاتی را دراختیار حاضرین گذاشت از مباحث مطرح شده، قابلیت‌های موسسه برای تبدیل شدن به پژوهشگاه ، ضرورت توجه به فعالیتهای ملی و بین‌المللی ، ضرورت ارتقاء تشکیلاتی برای ارتقاء جایگاه منطقه‌ای ، استفاده از ظرفیت دانشگاهها وبخش خصوصی برای انجام امور پژوهشی و .....بود.

در ادامه آقای دکتر حافظیه رئیس بخش امور پژوهشی، گزارشی از مصوبات شورای پژوهشی ، کمیته نظارت وارزشیابی ، عملکرد پژوهشی مراکز ، پروژه های تحقیقاتی (جاری ، معوقه ، خاتمه یافته و .....) ، اعتبارات بخش پژوهشی وارائه اولویت‌های تحقیقاتی در سال 95 ارائه کرد که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

آقای مهندس محمدیها از بخش امور پژوهشی گزارش عملکرد ترویجی موسسه در سال 94 را ارائه و مقرر گردید هندبوک فعالیتهای ترویجی از سوی مراکز و پژوهشکده ها تهیه و ارسال گردد. از جمله مباحث ترویجی میتوان به: بهره‌گیری از رنگدانه‌های گیاهی در بهبود ماهیان زینتی، پرورش آرتمیا در استخر خاکی ، پرورش و مولدسازی کپور ماهیان هندی ، تولید بچه ماهی آزاد دریای خزر و معرفی به قفسهای دریائی ، تولید پروبیوتیک به منظور افزایش سیستم ایمنی قزل آلا و .... اشاره کرد

در ادامه جلسه سرکار خانم وهاب نژاد گزارشی از جذب هیأت علمی موسسه در سال 93 و 94 ارائه کرد و گفت: در حال حاضر 136 هیات علمی داریم که 44 نفر کارشناس ارشد و 92 نفر دکترا هستند از این تعداد 48 نفرمربی و 62 نفر استادیار ، 22 نفر دانشیار و 4 نفر استاد هستند.در مجموع 13 نفر هیات علمی از سال 90 تا 92 جذب شده‌اند.

در افق 5 ساله آینده پژوهشکده ها باید به 20 عضو هیأت علمی برسند و برای مراکز نیز هر مرکز به 10 نفر هیأت علمی باید برسند. قرار است نسبت هیأت علمی به غیر هیأت علمی 2 به 1 باشد یعنی به ازاء هر 2 نفر غیرهیأت علمی یک نفر هیأت علمی داشته باشیم .

گزارش مربوط به پیشرفت طرح کلان قزل‌آلای عاری از بیماری (SPF) توسط آقای دکتر سپهداری مدیراطلاعات علمی و ارتباطات علمی ارائه گردید.

در ادامه جلسه آقای مهندس علیرضا رضوانی مدیربرنامه ریزی و بودجه گزارش درآمدزایی موسسه در سال 94 تاکنون را ارائه کرد و گفت: کل درآمدهای حاصل 4 میلیارد و هشتصد میلیون تومان بوده که مربوط به قراردادهای پژوهشی و .... بوده است که مرکز یاسوج بیشترین درآمدزائی و سپس انستیتو و انزلی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مهندس بابائی مدیرتجاری سازی موسسه گزارشی از عملکرد تجاری سازی موسسه در سال 94 را ارائه کرد و گفت: در حال ثبت شرکت دانش بنیان هستیم و در نمایشگاه فن بازار شرکت کردیم که 12 فن آوری جدید در این نمایشگاه ارائه شد. 2 تفاهم نامه درخصوص تولیدهورمون رشد فیل ماهی و تولید قزل‌آلای تک جنس را داشتیم. و 3 عنوان دانش فنی به بخش خصوصی انتقال یافت .

آقای دکتر متین‌فر مدیربخش آبزی پروری موسسه به عنوان آخرین سخنران در این جلسه گزارشی از کنگرة بین‌المللی آبزی پروری (WAS) را ارائه کرد.

انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code