دوشنبه سی ام آذر 1394 

برگزاری نشست علمی با موضوع مدیریت بهداشت وبیماریها ی ماهیان پرورشی در قفس های دریای خزر

نشست علمی یک روزه با موضوع مدیریت بهداشت و بیماریهای ماهیان پرورشی در قفس های دریای خزر روز دوشنبه سی ام آذر ماه 94 ساعت 9 الی 12 در سالن جلسات موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور برگزار شد
اخبار و اطلاع رسانی | بازدید: 1566 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور این نشست با حضور کارشناسان ، متخصصین و صاحبنظران موسسه تحقیقات علوم شیلاتی و مراکز تابعه ، سازمان شیلات ایران و سازمان دامپزشکی و با سخنرانی 3 نفر از اعضای هیئت علمی و متخصص از ستاد موسسه و پژوهشکده اکولوژی دریای خزر برگزار گردید.
محورهای سخنرانی شامل: اصول کلی مدیریت بهداشتی پرورش ماهی در قفس و بیماریهای ماهیان پرورشی ، عوامل خطر ساز غیر عفونی و بیماریهای انگلی ماهیان پرورشی و تشخیص، پیشگیری و کنترل بیماریهای ویروسی ماهیان پرورشی بود.
مدیریت استرس ، مهمترین مسئله در پرورش در قفس است و از عوامل موثر در بروز بیماریها در پرورش در قفس میتوان به کیفیت نامناسب آب، ایجاد شرایط مناسب برای بلوم جلبکی، افزایش جمعیت و تنوع فلور میکروبی آب و بستر و موجودات بنتیک ، کاهش میزان اکسیژن محلول و تغییرات PH و .... اشاره کرد و در این خصوص راه حل هایی ارائه شد که میتوان به حداقل رساندن ضریب تبدیل ، تولید غذا با کمترین ضایعات و کاهش پسماند، پایش مرتب شاخصهایی چون TP، TN، TSS و..... اشاره کرد.
سخنرانان نشست مذکور:
سرکار خانم دکتر مریم قیاسی- رییس بخش بهداشت و بیماریها- پژوهشکده اکولوژی دریای خزر
جناب آقای دکتر جلیل ذریه زهرا – رییس بخش بهداشت و بیماریها- موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور
جناب آقای دکتر آرمین عابدیان – کارشناس بخش بهداشت و بیماریها – پژوهشکده اکولوژی دریای خزر
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code