یک شنبه بیست و دوم آذر 1394 

برگزاری جلسه هم اندیشی در انستیتو تحقیقات بین المللی تاسماهیان دریای خزر

جلسه هم اندیشی در انستیتو تحقیقات بین المللی تاسماهیان دریای خزر با حضور آقای دکتر پورکاظمی رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور برگزار شد
اخبار و اطلاع رسانی | بازدید: 1564 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی انستیتو تحقیقات بین المللی تاسماهیان دریای خزر در صبح و عصر روز شنبه مورخ 14 آذر ماه 1394 جلسه ای با حضور آقای دکتر پورکاظمی رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور , آقای دکتر حسین زاده صحافی معاون تحقیقاتی و فناوری موسسه، آقای دکتر خانی پور رئیس پژوهشکده آبزی پروری آبهای داخلی ،آقای دکتر یزدانی سرپرست انستیتو تاسماهیان و جمع کثیری از کارکنان بخش های تحقیقاتی و ستادی انستیتو برگزار گردید.در ابتدا و پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید دکتر یزدانی ضمن خیر مقدم به دکتر پورکاظمی وهیئت همراه گزارش مبسوطی از عملکرد و فعالیتهای شاخص انستیتو در طی شش ماهه اول سال 94 ارائه نمودند. ایشان در گزارش خود ضمن ارائه دستاوردهای شاخص ، به 5 اولویت مهم در سال 1394 اشاره نمودند. دکتر یزدانی در انتهای سخنان خود با اشاره به چالشها و مشکلات پیش روی انستیتو و صنعت آبزی پروری تاسماهیان حمایت همه جانبه موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور را به منظور رفع تنگناها و مشکلات موجود خواستار شدند.
در ادامه، کارکنان حاضر در جلسه گوشه ای از مشکلات سازمانی و پژوهشی و تنگناها ی اعتباری موجود را مطرح نمودند.
در خاتمه جلسه صبح روز شنبه ، دکتر پورکاظمی رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با گرامیداشت مناسبتهای ایام ماه صفر و همچنین ابراز خرسندی از حضور مجدد در جمع صمیمی کارکنان انستیتو، ضمن جمع بندی موارد عنوان شده مطالبی را در خصوص مسائل اعتباری و تنگناهای موجود ارائه نموده به برخی از سئوالات کارکنان پاسخ گفتند.ادامه جلسه به عصر موکول گردید.
در جلسه عصر ابتدا آقای دکتر عبد االملکی معاون تحقیقاتی انستیتو ، ضمن خیر مقدم به میهمانان و حاضرین خلاصه ای از عملکرد پژوهشی در سالهای اخیر را ارائه نمود.ایشان در خصوص تجاری سازی دستاورد های تحقیقاتی طی یک سال گذشته، پتانسیل های موجود شامل سالن پرورش ماهیان خاویاری، استخر های خاکی، حوضچه های بتنی جهت پرورش ماهیان خاویاری و نگداری مولدین، ایستگاه تحقیقاتی آب لب شور چابکسر ، بانک ژن ماهیان خاویاری ، آزمایشگاهها و ... را برشمرده ابراز امیدواری کردند که بتوان با کمک این امکانات و توانمندی ها نقش مهم و موثری در حفظ و بازسازی ذخایر و توسعه و ارتقای صنعت آبزی پروری تاسماهیان در کشور ایفا نمود.
در ادامه، کارکنان حاضر در جلسه ضمن طرح موضوعات و مشکلات پژوهشی و سازمانی به بحث و تبادل نظر در این خصوص پرداختند.
سپس آقای دکتر حسین زاده صحافی معاون تحقیقاتی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور ضمن جمع بندی موارد مطروحه و پاسخ به سئوالات کارکنان از انستیتو به عنوان یکی از مراکز برجسته و سرآمد در عرصه تحقیقات و پژوهش های کاربردی یاد نمود و خاطر نشان کرد سرمایه اصلی موسسات پژوهشی ، محققین توانمند و دلسوز هستند.ایشان در سخنان خود به 5 محور کلان در برنامه پنج ساله آینده کشور اشاره کرده و برنامه کلان ذخایر ژنتیکی را به عنوان یکی از محور های مهم این برنامه عنوان نمود و خواستار طرح و اجرای پروژه های تحقیقاتی در این راستا توسط محققین انستیتو شد. ایشان همچنین ابراز امیدواری کردند با فراهم شدن مقدمات راه اندازی محدد کشتی تحقیقاتی گیلان بتوان اقداماتی نوین در زمینه ارزیابی و بازسازی ذخایر تاسماهیان در دریای خزر به عرصه ظهور رساند.
در خاتمه جلسه آقای دکتر پورکاظمی رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور ضمن جمع بندی کلیه موارد مطروحه در جلسه و اشاره به طرح جامع نیروی انسانی ، چابک سازی و اصلاح ساختار سازمانی را از الویت های موسسه عنوان نمودند و از کلیه اعضای هیئت علمی و محققین درخواست کردند با رویکرد تاسیس شرکت های دانش بنیان و تجاری سازی طرح های تحقیقاتی تمام همت و تلاش خود را در جهت ایجاد و افزایش درآمد در جهت نیل به آرمانها و اهداف موسسه به کار گیرند.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code