شنبه بیست و چهارم مرداد 1394 

قرارداد اجرای طرح کلان فناوری ماهی قزل آلای عاری از بیماری خاص SPF به امضاء رسید

تفاهم نامه و قرار داد طرح کلان فناوری ماهی قزل آلای عاری از بیماری فیمابین معاون علمی و فناوری رییس جمهور رییس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی استاندار مازندران و رییس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور امضا شد
اخبار و اطلاع رسانی | بازدید: 1389 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور مراسم امضا قرارداد اجرای طرح کلان فناوری ماهی قزل آلا عاری از بیماری خاص SPF در روز شنبه 24 مرداد در فرمانداری آمل با اعتبار 60 میلیارد ریال و با مسئولیت اجرا ی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور به امضا رسید.
در این مراسم ابتدا دکتر فلاح استاندار مازندران ضمن خیر مقدم, عنوان کرد که استان مازندران در بخش خشکی و مجاورت با دریای خزر بعنوان یکی از قطبهای اصلی تولید ماهی است وبا توجه به واردات بی رویه تخم چشم زده این صنعت را با تهدید جدی انتشار انواع بیماری ها مواجه کرده است. لذا بمنظور تولید پایدار آبزی پروری استانداری مازندران با مشارکت و امضا این قرار داد عملا نشان داد که برای تولید و اشتغال جوانان و حمایت از تولید کنندگان پیشگام و جدی است.
سپس آقای دکتر زند ضمن تشکر از آقای دکتر ستاری و معاونین و مجری طرح های کلان معاونت علمی و استانداری مازندران به اهمیت تجاری سازی دستاوردهای تحقیقاتی پرداخت و رویکرد همکاری مشترک با معاونت علمی ریاست جمهوری در اجرای طرح های کلان تاکید کرد. وی اعلام نمود تا کنون 4 طرح کلان امضا و اجرایی شد و اجرای طرح spf قزل الا سهم بسزایی در رونق اقتصادی استان، منطقه و کشور دارد. واردات تخم چشم زده قزل الا میلیونها دلار ارز از کشور خارج میسازد و از آنطرف انواع بیماری ویروسی وارد کشور میکند. هدف از اجرای این طرح انتقال دستاوردها و مشارکت بخش خصوصی است که این امر جزء اولویت های سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی است.
اقای دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور در بخش پایانی مراسم ضمن ابراز خرسندی از این اقدام ارزشمند مشارکت سه سازمان, آمادگی خود را برای حل معضلات جدی استان از طریق بکارگیری علم و فناوری و مشارکت بخش خصوصی با حمایت معاونت علمی اعلام نمود. یکی از صنایع بسیار مهم در زیر بخش کشاورزی تولید بذر است. این طرح هم با تولید بچه ماهی سالم گام موثری برای پروژه پرورش ماهی در قفس و آبزی پروری بر می‌دارد. فاز دوم این طرح تولید بچه ماهی توسط بخش خصوصی است و دولت و سازمان های دولتی نباید بچه ماهی تولید و یا بفروشند. رویکرد وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تحقیقات. آموزش و ترویج کشاورزی در این راستا است و باید تکنولوژی و دستاوردهای تحقیقاتی را تجاری سازی کنیم. وی ضمن تشکر از سازمان و موسسه اعلام کرد که سرمایه این استان جوانان و ظرفیت های بالقوه سرزمینی است و با بازگشت به اصل و ریشه خود میتوانیم تمام معضلات جدی کشور و استان را با تفکر و بکارگیری مغز و تجاری سازی یافته ها حل کنیم.
در پایان مراسم قرار داد 60 میلیارد ریالی طرح کلان فناوری قزل آلای عاری از بیماری بصورت چهار جانبه با قدرالسهم مشخص: 30 میلیارد ریال معاونت علمی, 15 میلیارد ریال استانداری مازندران و 15 میلیارد ریال موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و پشتیبانی سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی بمدت 2 سال اجرا گردد به امضا رسید.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code