به گزارش روابط عمومی پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور معاون مطالعات پایه و طرحهای جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان، هدف از این نشست را آشنایی با پتانسیل ها و توانمندی های پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور، به منظور اجرای پروژه های تحقیقاتی، با محوریت مصرف بهینه آب در فعالیت های آبزی پروری و مدیریت پساب مزارع پرورش ماهی خواند.
“هوشنگ حسونی زاده" با اشاره به سوابق طولانی و پربار پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور در مطالعه و اجرای پروژه های علمی, تحقیقاتی در استان خوزستان، از همکاری مشترک با آن پژوهشکده استقبال و بیان کرد: با توجه به بروز بحران جهانی آب باید به مدیریت پساب، نگرشی نوین و علمی داشته باشیم.
در ادامه جلسه دکتر جاسم غفله مرمضی رئیس پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور از محدودیت منابع آبی سخن گفت و ملاحظات زیست محیطی در مقوله پرورش ماهی را از اولویت های برنامه های پژوهشکده متبوع خود خواند.
در این نشست طرح های پرورش همزمان ماهی و گیاه در سیستم مدار بسته با استفاده از پساب مجتمع های پرورش ماهی و استفاده از تالاب های مصنوعی جهت بهبود کیفیت پساب، توسط محققین پژوهشکده آبزی پروری جنوب ارائه شد.
همچنین پرورش متراکم ماهی کپور در سیستم (Biofloc ) جهت کاهش آب مصرفی مزارع از طرح هایی بود که در قالب پاورپوینت ارائه شد.
شایان ذکر است این نشست با حضور بیش از 30 تن از متخصصان و کارشناسان سازمان آب و برق خوزستان و پژوهشکده آبزی پروری برگزار و طرفین بر تشکیل کمیته ای متشکل از کارشناسان دو مجموعه جهت پروژه های تحقیقاتی در راستای اهداف تحقیقاتی سازمان توافق کردند.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code