در ارتباط با مرگ و میر آبزیان در سواحل کیش قابل ذکر است که در روز یکشنبه 1394/2/20 شواهد بدست آمده از تصاویر ماهواره‌ای نشان دهنده غلظت بالای کلروفیل به میزان 110 میلی گرم بر متر مکعب در آبهای منطقه کیش بوده است. اگرچه مرتبط ساختن مرگ و میر آبزیان به شکوفایی جلبکی قبل از آن نیازمند بررسیهای تکمیلی است.

تصاویر دریافتی از مرگ و میر آبزیان در سواحل کیش در تاریخ 1394/2/23 که توسط مدیر شیلات کیش به اداره کل شیلات استان هرمزگان ارسال شده بود در تاریخ 1393/2/27 توسط کارشناس مربوطه در پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان مورد شناسایی قرار گرفت. بر اساس تصاویر دریافتی گونه غالب ماهیان تلف شده ماهی پهلونقره‌ای با نام علمیAtherinomorus lacunosusبود. این ماهی معمولا بر فراز تپه‌های مرجانی بصورت گله‌ای زیست کرده و شب هنگام از پلانکتونهای ریز (دارای اندازه کمتر از 0.5 میلیمتر) تغذیه می‌نماید.

چغوک زردباله با نام علمیGerres acinaces از دیگر ماهیان تلف شده بود که وفور آن بسیار کمتر از ماهی پهلونقره‌ای بود. هر چند بر اساس گزارش‌های خبری طوطی ماهی نیز در بین ماهیان تلف شده مشاهده گردیده اما در تصاویر دریافتی از شیلات هرمزگان این ماهی و یا گونه‌های دیگری مشاهده نشد.

چغوک زردباله Gerres acinaces Bleeker, 1854

مرگ و میر ماهیان در ساحل کیش (1394/2/23)

ماهی پهلونقره‌ای (Atherinomorus lacunosus (Forster, 1801
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code