همانطور که در خبرهای قبلی اطلاع رسانی گردیده بود: از روز شنبه مورخ 9/3/94 یک هیات مجارستانی با ترکیب دکترBarnabas Jenes رئیس مرکز تحقیقات ونوآوری کشور مجارستان (NARIC) و دکترDenes Gal رئیس انستیتوتحقیقات آبزی پروری و ماهیگیری (HAKI) بازدید جامعی از موسسه وبرخی از مراکز تحقیقاتی تابعه و نیز برخی از موسسات زیر مجموعه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی داشتند ودر پایان چنین برنامه ریزی گردید که در روز آخر این بازدید، یادداشت تفاهم همکاری به امضاء طرفین رسانده شود.

در این راستا روز سه شنبه مورخ 94/3/12 یک جلسه رسمی با حضور دکتر زند (معاون وزیر و رئیس سازمان تات) ، دکتر پور کاظمی (رئیس موسسه )، هیات مجارستانی، نمایندگانی از معاونت علمی –فناوری ریاست جمهوری، اداره روابط بین الملل موسسه واداره بین الملل سازمان تات برگزار گردید. در این جلسه 2 یادداشت تفاهم به امضاء طرفین رسید، که یک یادداشت تفاهم در زمینه های مختلف کشاورزی توسط دکتر زند (رئیس سازمان تات) و دکترJenes (رئیس مرکزNARIC) به امضا رسانده شد و یادداشت تفاهم دیگر فقط مربوط به زمینه های تحقیقات شیلاتی بوده که دکتر پور­­کاظمی (رئیس موسسه) و دکتر Gal (رئیسHAKI) و نیز دکتر زند و دکترJenes آن را امضا کردند.

در پایان جلسه دکتر پورکاظمی تاکید داشتند که ظرف 2هفته آینده موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور یک برنامه کاری مدون برای عملیاتی نمودن یادداشت تفاهم تهیه وارائه خواهد کرد. از جمله این برنامه ها می توان به اخذ کمک کارشناسی از طرف مجاری برای اجرای طرح اصلاح نژاد کپور ماهیان، واردات بچه ماهی و...... از مجارستان اشاره نمود.

انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code