شنبه پانزدهم فروردین 1394 

گزارش فعالیت های موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور درسال 93 در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ارائه شد.

درگزارش رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور براجرای رویکردها سیاست و برنامه های سازمان با تاکید برمنشور اخلاقی و التزام به توسعه سرمایه انسانی تاکید شد
اخبار و اطلاع رسانی | بازدید: 1211 مرتبه | 0 نظر
گزارش فعالیت های موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور درسال 93 سه شنبه 26 اسفند 93 درستاد سازمان ارائه شد و رئیس موسسه در راستای سیاستهای کلان سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی رویکردها و سیاست های آن موسسه را ارائه داد.
دکترمحمد پورکاظمی رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور درجهت تقویت انسجام و هماهنگی در تصمیم سازی و تصمیم گیری های نظام علم و فناوری بخش کشاورزی گزارشی از نشستهای مشترک با سازمان تحقیقات و تدوین پرو پوزال و طرح های علمی درارتباط با محصول سالم و ارگانیک ، کنترل و مدیریت آلاینده ها ، طرح ولایت و نقشه راه 550 هزارهکتار و سازگاری و تاثیرات با تغییرات اقلیم را بیان کرد. وی اجرای مصوبه های کمیسیون های عالی بهره برداری آبزیان در راستای ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی را درخصوث تدوین طرح جامع پروزش آبزیان درقفس ، تولید پروبیوتیک بومی میگو برای اولین بار درایران را نمونه ای از فعالیتهای در راستای ابلاغ وزیر توضیح داد.
رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی همکاریهای علمی و فناوری با معاونت علمی ریاست جمهوری را درقالب دهها موضوع از قبیل اتمام فازیک طرح میگو و پیگیری تصویب قزل آلا، مشارکت در تدوین نقشه راه فنآوریهای دریائی وشرکت در کمیته زیست فناوری کشاورزی و نانوکشاورزی را تشریح کرد. وی درخصوص تعاملات انجام شده با سایر سازمان ها مانند سازمان محیط زیست، سازمان بنادرو دریا نوردی ،سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی و صندوق بیمه کشاورزی را ازدیگر برنامه های عملیاتی آن موسسه برشمرد و نشستهای مشترک متعدد با تشکلها، انجمن ها و بخش خصوصی را عاملی برای توسعه این فعالیتها دانست.
دکترپورکاظمی تدوین برنامه سال 94 برمبنای برش سالانه برنامه پنجم توسعه و تدوین برنامه ششم توسعه موسسه را واجد نکته های مثبتی دانست و سپس وضعیت پروژه های موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور را مانند پروژه های هزینه ای ، بانک ژن ، پروژه های پژوهش های کاربردی و مانند آن را درسازمان شیلات درجهت توسعه فعالیتهای شیلاتی موثردانست. وی در راستای تقویت و تعامل و جهت دهی پژوهش های کاربردی دانشگاهها و سایر مراکز آموزشی و پژوهشی را ازدیگراقدامهای آن موسسه برشمرد وتلاش برای جلب مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی در پژوهشهای کاربردی را درعلوم شیلاتی مناسب دانست .
رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور بهره مندی از ظرفیت های بین المللی و توسعه پژوهش های مشترک در سطح منطقه را خوب ارزیابی کرد ودرخصوص تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی و اهتمام ویژه در فروش و انتقال آن در سطح بهره برداران ملی و بین المللی اقدام های موسسه را تشریح کرد. وی افزایش تولید محتوی ترویجی از دانش فنی متناسب با نیاز بهره برداران بخش را مانند تهیه دستورالعمل های ترویجی از پروژه های تحقیقاتی، انتقال یافته های علمی ، روز مزرعه و توزیع نشریه های ترویجی را عاملی برای مشارکت هرچه بیشتربهره برداران دانست .
دکترپورکاظمی توسعه نظام جامع اطلاع رسانی ، ساماندهی پایگاه های آماری و بانک های اطلاعاتی با بهره گیری از ابزارهای جدید فناوری اطلاعات را مطرح کرد و متناسب سازی ساختارنیروی انسانی و ترکیب نیروی انسانی به تفکیک هیات علمی و غیرهیات علمی رادرموسسه موفقیت آمیز برشمرد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code