چهارشنبه ششم اسفند 1393 

تشریح برنامه های راهبردی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی درجلسه برنامه ششم توسعه سازمان

جلسه برنامه ششم توسعه در روز چهارشنبه29بهمن93 باحضوردکتراسکندرزند معاون وزیر و رئیس سازمان وتنی چندازمدیران و مسوولان سازمان در ستاد سازمان برگزارشد
اخبار و اطلاع رسانی | بازدید: 1227 مرتبه | 0 نظر

در این جلسه ابتدا گزارشی از روند برگزاری جلسه های برنامه ریزی برنامه ششم توسعه کشوربه صورت کلان که در سه بخش تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در سازمان برگزارشده بود توسط کارشناسان معاونت برنامه ریزی سازمان ارائه شد. در گزارش ارائه شده به تشکیل سه کمیته در درحوزه های تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در ستاد برنامه و نقش اعضای حقیقی و حقوقی این کمیته ها اشاره شد. اشاره گردید که محوراین برنامه ها را برارتقاء بهره وری ، ارتقاء دانش و توسعه، رقابت پذیری و توسعه صادرات پایه ریزی شده که با ارائه یک برنامه عملیاتی ورود به برنامه ششم تسهیل خواهدشد . درخصوص نحوه هریک از برنامه ها ازنظر روش، منابع مورد نیاز، ریسک و دشواریها به تفکیک، آثارونتایج آن برنامه ها مفصل توضیح داده شد .

دکتراسکندرزند معاون وزیرجهاد کشاورزی و رئیس سازمان ضمن تشکراز ارائه گزارش و روند برگزاری کمیته های برنامه ریزی برنامه ششم توسعه ، مشکل سازمان را موسسه محوری نام برد و وجود یک نقشه راه درسازمان را نیازاساسی دانست. دکترزند با تاکید براینکه لازم است برای سازمان 7 یا 8 برنامه با عنوانهای مشخص که از دل موسسه ها ی تابعه سازمان اخذ خواهد شد درنظرگرفته شود و برای هریک از این برنامه ها مسوولی معرفی شده و معاونت پژوهشی درآینده مجری این برنامه ها باشد ، برنامه وزارتخانه را به عنوان برنامه بالا دستی مورد تاکید قرارداد وبرنامه سازمان را تابعی از آن مطرح کرد . رئیس سازمان تحقیقات ،نقش افراد و کسانی را که در کمیته ها ی برنامه ریزی حضوردارند با توجه به تجربه و توانمندیشان بسیاربااهمیت دانست. در خاتمه نیز گزارشی از برگزاری نشست های کمیته آموزش و فعالیتهای کمیته ترویج به اطلاع حاضران درجلسه رساند شد.

نقل از :روابط عمومی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی

تلخیص از : گروه اقتصادی اجتماعی موسسه

93/12/6

انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code