چهارشنبه بیست و نهم بهمن 1393 

شورای پژوهشی موسسه تشکیل جلسه داد

اولین جلسه شورای پژوهشی با حضور رئیس موسسه معاونین و روسای 5 پژوهشکده و بخشهای تحقیقاتی ستاد موسسه در تاریخ 93 11 28در محل سالن کنفرانس موسسه تشکیل شد
اخبار و اطلاع رسانی | بازدید: 1183 مرتبه | 0 نظر

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور باستناد ماده 5 اساسنامه موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور شورای پژوهشی یکی از ارکان موسسه که از مهمترین وظایف آن، تدوین سیاستها و برنامه‌های علمی پژوهشی و نظارت عالیه بر طرحها ، فعالیتها و برنامه‌های تحقیقاتی- ارتباطات علمی موسسه می‌باشد.

طبق روال سالهای گذشته کلیه فعالیتها و مأموریتهای شورای پژوهشی از طریق کمیته علمی فنی موسسه انجام می‌شد که در سالجاری بیش از 30 جلسه کمیته علمی برگزار گردید. پس از تأیید معاون محترم پژوهشی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری مبنی بر عضویت دو تن از اساتید محترم دانشگاهی در شورای پژوهشی و همچنین معرفی نماینده علمی سازمان شیلات ایران، اولین جلسه شورای پژوهشی با حضور ریاست محترم موسسه ، معاونین و روسای 5 پژوهشکده و بخشهای تحقیقاتی ستاد موسسه در تاریخ 1393/11/28 در محل سالن کنفرانس موسسه تشکیل شد.

در این جلسه ضمن بیان ضرورت ،‌ اهمیت و همچنین اهداف تشکیل جلسات شورای پژوهشی علاوه بر جلسات کمیته علمی و فنی ، گزارش مبسوطی از عملکرد علمی و پژوهشی و دستاوردهای موسسه در طی سالهای 92 و 93 ، وضعیت نیروی انسانی ، بودجه و اعتبارات موسسه ارائه شد سپس آئین نامه داخلی شورای پژوهشی مجدداً‌مورد بررسی اعضاء قرار گرفت.

با توجه به جایگاه شورای پژوهشی مقرر شد کلیه مباحث عملیاتی مندرج در آئین نامه قبلی از جمله چگونگی بررسی و تصویب طرحهای پژوهشی به کمیته علمی و فنی موسسه تفویض اختیار گردد تا از طریق گروه‌های تخصصی ارزیابی کارشناسی قرار گیرد و شورا عمدتاً نقش تصویب کلان برنامه‌ها ، هدایت و تدوین سیاستها گام بردارد. همچنین مقرر گردید گزارشات عملکرد کمیته علمی هر 2 ماه یکبار در جلسات شورای پژوهشی ارائه و تصویب گردد.

علیرغم دستاوردهای متعدد موسسه و برخورداری از کادر علمی تخصصی ، ظرفیت و امکانات مناسب ، اعضاء شورا به این جمعبندی رسیدند که کسری و کمبود اعتبارات پژوهشی بعنوان یکی از چالشهای اصلی موسسه می‌باشد. پیشنهاداتی از طرف اعضاء در جلسه ارائه شد از جمله اصلاح ساختار موسسه ، تغییر منابع اعتباری موسسه از فصل کشاورزی به فصل پژوهشی از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور. در پایان نیز مقرر گردید برنامه کاری شورا در سال 1394 در جلسه آتی تصویب و نهایی گردد .

انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code