دوشنبه سیزدهم بهمن 1393 

نشست مشترک موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و سازمان دامپزشکی کشور

به منظور تداوم همکاریهای مشترک علمی و اجرایی نشست مشترکی با حضور روسا ومتخصصین سازمان دامپزشکی کشور و موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در روز چهارشنبه 8 بهمن 1393 در محل سالن جلسات سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد
اخبار و اطلاع رسانی | بازدید: 1147 مرتبه | 0 نظر

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور ابتدا آقای دکتر خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور ضمن خوشامدگویی، توضیحاتی درباره اهم فعالیتهای سازمان دامپزشکی کشور با تاکید بر مسائل و مشکلات مرتبط با بهداشت و بیماریهای آبزیان بیان کرد و خواستار همکاری دو مجموعه برای پیشبرد اهداف توسعه آبزی پروری، صید و صیادی و بهداشت عمومی در کشور گردید.
سپس آقای دکتر پورکاظمی رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور نیز به منظور استفاده هر چه بیشتر از امکانات و ظرفیت های موجود در عرصه های تحقیقاتی و اجرائی بویژه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای آبزیان در کشور، آمادگی موسسه را برای اجرای طرحهای تحقیقاتی در راستای اولویتها و برنامه های سازمان دامپزشکی کشور و سازمان شیلات ایران اعلام نمود.
در این راستا مقرر گردید:
  1. طی یکماه آینده، تفاهم نامه همکاری فیمابین سازمان و موسسه بمنظور استفاده بهینه از کادر علمی و متخصص، اعتبارات، امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مشترک با برنامه زمانبندی مشخص تدوین و منعقد گردد.
  2. جلسات مشترک جهت بررسی همکاریها و تبادل اطلاعات علمی و تخصصی ماهانه یک بار بطور منظم برگزار شود.
  3. طرحها و پروژه های تحقیقاتی با مسئولیت اجرایی مشترک از هردو مجموعه، تدوین و با امکانات مشترک به مرحله اجرا درآید.
  4. با توجه به برنامه های توسعه آبزی پروری در قفسهای شناور در خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر، نسبت به پایش و کنترل بیماریهای احتمالی در مراکز تکثیر ماهیان دریایی و قفسهای ماهیان پرورشی و ماهیان بومی منطقه بخصوص از نظر آلودگی به عوامل بیماریزای ویروسی اقدام مشترک انجام شود. در این راستا بر پایش بیماری نکروز عصبی ویروسی (VNN) با توجه به ردپای آن در دریای خزر و خلیج فارس تاکید شد.
  5. امکان سنجی تولید کیت تشخیص سریع و ساخت واکسن بیماری نکروز عصبی ویروسی (VNN) با استفاده از سویه های بومی کشور مورد تاکید قرار گرفت.
  6. نظر به اهمیت بیماری سپتی سمی هموراژیک ویروسی(VHS) در ماهیان سردآبی، بر استمرار اقدامات انجام شده قبلی از سوی دو مجموعه تاکید گردید و مقرر گردید این بیماری نیز مورد توجه و اولویت اساسی قرارگیرد.

انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code