آقای دکتر پورکاظمی رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در جلسه شورای مدیران موسسه، پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی تابعه رویکرد مبنایی موسسه را استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی ،‌ دانشگاه ها و سازمانهای ملی و موسسات بین‌المللی بیان کرد.
به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در جلسه شورای هماهنگی مدیران موسسه و مراکز تابعه که در روز سه‌شنبه مورخ 1393/10/30 در سالن کنفرانس موسسه برگزار شد دکتر پورکاظمی رئیس موسسه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرموده‌اند وقفه یا توقف نهضت علمی مهمترین نگرانی کشور است تصریح کرد: مأموریت ما چابک سازی و اثرگذار بودن و استراتژی ما نوسازی تحقیقات علوم شیلاتی کشور و برنامه‌ عملیاتی ما تحقیقات علمی و کاربردی قابل ترویج است که دقیقاً طبق سیاست‌ها و برنامه های ابلاغی از سوی سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی است.
در این جلسه که با حضور کلیه روسای مراکز و پژوهشکده های تابعه موسسه برگزار شده بود دکتر پورکاظمی رویکرد عملیاتی موسسه در آینده را افزایش کارائی نیروی انسانی ، توانمندسازی اعضاء هیأت علمی ، جذب نیروهای هیأت علمی جدید ، بازنشستگی به موقع واجدین شرایط ،‌ تفکیک مرزهای پرسنلی ، تلاش برای برقراری توازن منطقی بین هیأت علمی و غیر هیأت علمی و ساماندهی ادامه تحصیل اعضاء هیأت علمی و غیر هیأت علمی مطابق آئین‌نامه‌ها عنوان نمود.
وی همچنین دقت در انتصاب مدیران لایق که مدیریت سالمی داشته باشند را از دیگر برنامه های موسسه ابراز داشت. رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با اشاره به اینکه در تشکیلات بازنگری خواهد شد تصریح کرد: ادغام مراکز ، ساماندهی پستهای مدیریتی و رعایت استانداردهای تشکیلاتی از جمله برنامه‌های آتی ماست.
دکتر پورکاظمی کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدها را از موارد مهمی عنوان کرد که باید مدیران زیرمجموعه آن را در اولویت کاری خود قرار دهند.
در این جلسه همچنین آقای دکتر ولدان مدیرکل تجاری سازی سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی درخصوص چگونگی تجاری سازی طرحهای تحقیقاتی و ایجاد و ثبت شرکتهای دانش بنیان و آئین‌نامه‌های مربوطه مطالبی را عنوان و به سئوالات حاضرین پاسخ داد.
در ادامه جلسه تمامی مدیران مراکز و پژوهشکده ها گزارشی از وضعیت عملکرد اعتباری در طی 10 ماه گذشته ، برنامه‌های عملیاتی تا پایان سال چالشها و فرصتها را ارائه دادند.
معاونت برنامه‌ریزی و پشتیبانی ، مدیران اداری ، مالی ،‌ حقوقی ، تحصیلات تکمیلی و حراست و همچنین مسئول تدوین برنامه ششم توسعه هر یک به تفکیک برنامه‌ها و طرح های در حال اجرا را ارائه دادند.
در این گردهمایی همچنین از آقای دکتر محمود معصومیان و سرکار خانم دکتر جمیله پازوکی سردبیران سابق مجله علمی شیلات ایران به زبان فارسی و انگلیسی تقدیر بعمل آمد و لوح سپاس به آنها اهداء شد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code