یازدهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی با محوریت"نواحی ساحلی، فرصتها و چالشها"
11th International Conference on Coasts, Ports and Marine Structures (ICOPMAS 2014)
(Coastal Area, Opportunities and Challenges)
با تاکید بر تقویت همکاری های فنی و تخصصی میان تمامی کشورها، بخصوص کشورهای ساحلی منطقه و جهان طی روزهای 5 – 3 آذر ماه در تهران - هتل المپیک با حضور اساتید و دانش پژوهان ایرانی و 26 کشور خارجی (از جمله آمریکا، کانادا، ایتالیا، دانمارک، فرانسه، انگلستان، سوئد، هلند، برزیل، اسپانیا، استرالیا، آذربایجان، کویت( برگزار گردید.
در این همایش دو نفر از اعضاء هیئت علمی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور– بخش اکولوژی منابع آبی با ارائه مقاله حضور داشتند.
  • خانم دکتر مهناز ربانی ها: ارائه مقاله بصورت سخنرانی، محور"محیط زیست، ایمنی و امنیت دریایی"، زیر بخش"زیستگاههای ساحلی و دریایی"
The fish larva variations in Shahid Beheshti Port - Chabahar Bay
  • آقای دکتر فریدون عوفی: ارائه مقاله بصورت پوستری، محور"مدیریت سواحل و بنادر"، زیر بخش"مدیریت بحران مخاطرات دریایی"
Formation process and evaluate the effects of Tectonic activity on Iranian coasts of the Persian Gulf and Oman Sea.
همچنین در مراسم اختتامیه این همایش، قطعه شعر"ندای مرجان ها" همراه با فیلم کوتاه و مستند آبسنگهای مرجانی خلیج چابهار توسطآقای دکتر دانیال اژدری(عضو هیئت علمی موسسه – بخش اکولوژی منابع آبی) سرائیده شد که مورد توجه حاضرین قرار گرفت.
در همایش سال جاری، از تعداد 690 مقاله (خلاصه مبسوط) ارسالی به دبیر خانه، مجموعا 247 مقاله (127 مقاله سخنرانی و 120 مقاله پوستری) پذیرفته گردید. همچنین طی برگزاری همایش یازدهم، 9 عنوان سخنرانی کلیدی از سوی متخصصان و محققان خارجی ارائه، و 7 کارگاه آموزشی تخصصی و نمایشگاه جانبی با 70 غرفه برگزار گردید.
محور های اصلی همایش شامل موارد زیر بوده است:
  • هیدرودینامیک و مهندسی دریا
  • مدیریت سواحل و بنادر
  • مهندسی سواحل و بنادر
  • مهندسی فرا ساحل و خطوط لوله
  • محیط زیست، ایمنی و امنیت دریایی
"همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی” به عنوان یکی از رویداد های برجسته علمی در کشور و در سطح منطقه و بین الملل می باشد که با هدف ایجاد بستری مناسب برای تبادل آخرین دستاورد ها و نو آوریهای علمی و تجربیات اجرایی در زمینه مهندسی سواحل، بنادر و سازه های دریایی و همچنین موضوعات مرتبط با محیط زیست و مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی و دریایی برنامه ریزی و برگزار می گردد. اولین دوره این همایش در سال 1369 در دانشگاه تهران، و از سال 1375 (دومین همایش در دانشگاه علم و صنعت – تهران) تاکنون بطور منظم و دو سالانه برگزار می گردد. دبیرخانه دائمی ICOPMAS در سازمان بنادر و دریانوردی مستقر می باشد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر بهhttp://icopmas.pmo.ir مراجعه شود.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code