سه شنبه یازدهم آذر 1393 

مرجانهای دریایی Corals

احیا بازسازی بقا توسعه کاشت جابجایی افزایش تولید و ایجاد زیستگاههای جدید برای بهبود زیست مرجانهای دریایی
اخبار و اطلاع رسانی | بازدید: 1094 مرتبه | 0 نظر
مرجانها موجودات جانوری دریایی متشکل از انبوه پولیبهای (Polyp)ریز هستند که بطور انفرادی اما متراکم به زندگی خود ادامه می دهند. این جانوران خدمت فراوانی به تمامی جوامع جهانی از جمله انسانها انجام می دهند، در محیط زیست جهانی همانند جنگلهای مناطق حاره­ای در جذب و تثبیت دی اکسید کربن هوا موثرند. مرجانها پناهگاه بیش از سه هزار گونه از آبزیان می باشد و نیز محل مناسبی برای تغذیه و زادآوری آبزیان از جمله ماهیان ماکول و رنگی می باشند و حتی درصد بقاء لاروآبزیان را بطور فوق العاده افزایش داده، آب را شفاف نموده و در درمان بیماریها کاربرد دارند. ایران دارای مناطق وسیعی از مرجان ها در سواحل و جزایر جنوب کشور می باشد که در سالهای اخیر بدلیل توسعه صنایع انسان ساخت، زندگی آنها با مشکل مواجهه شده و بسیاری از آنها تخریب شده اند.
موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور(IFRO) قادر است با تجربه و دانش روز خود نسبت بهاحیا، بازسازی، بقا، توسعه، کاشت، جابجایی، افزایش تولید و ایجاد زیستگاههای جدید برای بهبود زیستآنها فعالیت نماید.
به این منظور و برای نجات زندگی آنها تعداد 30000 عدد از آنها را در اسکله شهید بهشتی چابهار بفاصله 4 کیلومتر دورتراز محل اصلی خود منتقل نموده است.
برای اطلاعات بیشتر، لطفا با ما به آدرس ذیل تماس بگیرید:
بزرگراه تهران کرج،خروجی پیکان شهر ،خیابان سروناز ،خیابان سرو آزاد ،خیابان هشتم غربی (بلوار باغ ملی گیاهشناسی) ،موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور info@ifro.ir WWW.ifro.ir
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code