شنبه سوم آبان 1393 

معرفی کتاب"فهرست مجموعه مقالات و منابع مرتبط با ماهیان خاویاری و پاروپوزه ماهیان جهان"

در این کتاب تمامی رفرنس ها و منابع علمی مربوط به انواع گونه های خاویاری و پاروپوزه ماهیان با موضوع و گرایش های مختلف جمع آوری و بعنوان یک مرجع علمی برای محققین مدیران شیلاتی آبزی پروران کارشناسان محیط زیست و کلیه متخصصینی که با گونه های در حال انقراض فعالیت دارند چاپ و منتشر گردید
اخبار و اطلاع رسانی | بازدید: 991 مرتبه | 0 نظر

در شرایطی که تمامی گونه‌های خاویاری در خطر انقراض و نابودی قرار دارند، ‌آگاهی از شرایط زیستی و مدیریت ذخایر و همچنین روند توسعه آبزی‌پروری آنها می‌تواند کمک مؤثری جهت احیاء و پایداری بقاء آنها را در اکوسیستم های طبیعی داشته باشد.

گرچه امروز می‌توان از طریق اینترنت منابع علمی زیادی را یافت ولی بیشتر منابع درج شده مربوط به کشورهای غربی بوده ولی منابع و نتایج تحقیقاتی محققین کشورهای صاحب نام در امر تولید خاویار بعلت چاپ مقاله به زبان مادری و غیر انگلیسی،‌کمتر در عرصه‌های بین‌المللی مطرح می‌گردد. اولین کتاب فهرست‌برداری از این سری، حاوی 1500 منبع علمی مرتبط با ماهیان خاویاری طی سالهای 2010-1995 شناسایی و منتشر شد در حالیکه کتاب حاضر بیش از 5000 منبع علمی بین سالهای 2009-2000 راجمع آوری و منتشر نموده است.

کلیه منابع این کتاب به ترتیب حروف الفبا، نام نویسندگان و بر حسب سال انتشار آن تنظیم شده و منابعی که فاقد نام و سال بودند در این مجموعه لحاظ نشدند.

اولین فهرست منابع مرتبط با ماهیان خاویاری در دسامبر 2009 منتشر گردید و کتاب حاضر با تلاش 5 نفر از محققین به اسامی M.Hochleithner, J.Gessner, S.Podushka, M.Pourkazemi, Q.Weiدر 280 صفحه تدوین و تألیف گردیده و توسط انتشارات Aquatechکشور اتریش در سال 2012 به چاپ رسیده است. آقای دکتر محمد پورکاظمی رییس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور یکی از مولفین این کتاب ارزشمند می باشد.

انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code