به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، جلسه بسیج علمی با حضور دکتر حسین زاده مسئول محترم کانون بسیج علمی تخصصی موسسه و رؤسای محترم کمیته­ های ملی و برخی اعضای محترم شورای بسیج در سالن جلسات موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور برگزار شد. طی این نشست در ابتدا آقای دکتر حسین زاده ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام موسی کاظم (ع)، به مباحث مطرح شده در سیزدهمین نشست شورای عالی راهبردی بسیج پرداختند. ایشان با اشاره به کسب مقام تخصصی و علمی پژوهشی برتر مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی در بین مراکز بسیج وزارتخانه­ ها، کسب این مقام را خدمت حضار تبریک گفتند و از زحمات و پشتکار اعضای محترم بسیج علمی تخصصی تشکر نمودند. پس از بیانات دکتر حسین زاده، دکتر ولی نسب با اشاره به وجود تعداد کثیری از قایق ها و لنج های غیر مجاز صیادی در استان های جنوبی کشور عنوان کردند که می توان در غالب یک طرح جامع بسیجی این قایق های غیر مجاز را که آسیب فراوانی به اقتصاد و ذخایر آبزیان وارد می­کند و تعداد آن ها فقط در استان هرمزگان به ۸۰۰ عدد می­ رسد را کنترل و مدیریت کرد
سپس دکتر رامین طرح پیشنهادی خود را تحت عنوان"حفاظت از رودخانه های حوزه جنوبی دریای خزر (شیرود و گرگانرود)" ارائه نمودند و به رفع برخی ابهامات اقتصادی و اجتماعی طرح خود پرداختند.
در نهایت دکتر حسین زاده ضمن تشکر از مجریان طرح ها مجددا نکاتی را در رابطه با چگونگی توجیه طرح­ها از منظر ابعاد اجتماعی و اقتصادی مطرح کردند و همچنین در ادامه پروسه تصویب طرح ها در شورای عالی راهبردی بسیج اشاره کردند که طرح ها باید همراه با بازه زمانی مشخص، اعتبارات لازم و نیروی انسانی مورد نیاز سطح فراگیری و اشتغال زایی و تائید بر تولید ارائه شود و بعد از تایید شورای عالی راهبردی بسیج طرح مدون شده به مراجع بالا دستی تحویل و در صورت تایید در ستاد اقتصاد مقاومتی اقدامات بعدی جهت تامین اعتبارات صورت خواهد پذیرفت . دکتر حسین زاده همچنین خاطر نشان کردند که ممکن است برخی طرح ها در راستای وظایف حاکمیتی مؤسسه تحقیقات یا سازمان شیلات باشد که در آن صورت باید توجیه مناسب برای این نوع طرح ها وجود داشته باشد.
جلسه ساعت ۱۵:۳۰ با ذکر صلوات پایان یافت.
عناوین مصوب شده در جلسه به شرح ذیل می­باشد:
۱- مقرر شد طرح ها توسط مجریان بازنگری شود و مسائل و نکات مطرح شده در جلسه در آن اعمال گردد.
۲- مقرر شد دکتر جلیلی و دکتر ولی نسب طرح پیشنهادی خود را در غالب پاورپینت در جلسه­ی بعدی کانون بسیج علمی تخصصی ارائه نمایند.
۳- مقرر شد پس از انجام اصلاحات نهایی فایل های وورد و پاورپوینت مربوط به هر یک از طرح­ها به دفتر ریاست کانون بسیج علمی تخصصی ارسال گردد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code