سه شنبه سوم مهر 1403 

فهرست دانشمندان دو درصد پر استناد دنیا

مسلم شریفی نیا عضو هیات علمی پژوهشکده میگوی کشور، در سال ۲۰۲۴ برای دومین سال متوالی در فهرست دانشمندان ۲ درصد پر استناد دنیا قرار گرفت.
اخبار مهم سایت | بازدید: 159 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده میگوی کشور_ بوشهر، مسلم شریفی نیا عضو هیات علمی پژوهشکده برای دومین سال متوالی در فهرست دانشمندان ۲ درصد پر استناد دنیا قرار گرفت. این اعلام بر اساس آمار منتشر شده در سال ۲۰۲۴ و به استناد آخرین ارزیابی صورت گرفته توسط پایگاه استنادی اسکوپوس و موسسه الزویر و با همکاری دانشگاه استنفورد انجام شده است.
استخراج فهرست دانشمندان ۲ درصد برتر دنیا که براساس داده‌های پایگاه علمی اسکوپوس و با همکاری دانشگاه استنفورد استخراج شده است، با توجه شاخص‌های متعددی از جمله: تعداد مقالات تالیفی، ارجاعات، استناد‌ها و سایر شاخص‌های علمی صورت می‌گیرد. پایگاه اسکوپوس وابسته به ناشر الزویر، بزرگترین پایگاه نمایه‌های استنادی جهان بوده و ابزار مناسبی برای پژوهشگران در حوزه‌های مختلف است که میزان استنادات مقاله‌ها و کتاب‌ها به همراه متن آن‌ها را در اختیار قرار می‌دهد.
تازه ترین گزارش دانشگاه استنفورد بر اساس تحلیل نتایج ارجاعات به بروندادهای علمی در شهریور ۱۴۰۳ (سپتامبر ۲۰۲۴) از افزایش قابل توجه تعداد پژوهشگران پر استناد ایرانی خبر می‌دهد. در این فهرست، تعداد ۲۳۲۷ پژوهشگر با وابستگی سازمانی جمهوری اسلامی ایران در میان ۲۲۳,۱۵۲ پژوهشگر بین‌المللی به ثبت رسیده‌اند. این آمار نسبت به سال گذشته، با حضور ۲۱۳۵ پژوهشگر، نشان‌ دهنده رشد ۱۹۲ نفری و افزایش رویت‌پذیری محققان ایرانی در عرصه جهانی است. افزایش تعداد پژوهشگران ایرانی در فهرست دو درصد برتر جهان، می‌تواند  نشانه‌ای از تلاش‌های مستمر و سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در حوزه پژوهش و فناوری در کشور باشد.
پژوهشکده میگوی کشور با افتخار و عرض تبریک برای کسب مجدد این رتبه به جامعه علمی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، آرزوی سرفرازی و موفقیت‌های روزافزون برای وی و سایر محققان در راه پیشرفت و اعتلای نام ایران دارد. با امید به اینکه، افزایش اعتبار علمی کشور از یک سو منجر به افزایش همکاری‌های بین‌المللی در پروژه‌های علمی و تحقیقاتی شده و در نهایت به بهبود کیفیت زندگی و توسعه پایدار کشور کمک کند.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code