سه شنبه سوم مهر 1403 

نشست تخصصی با رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی

نشست تخصصی با رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی، پنجشنبه 29 شهریور 1403 با هدف ارتقاء همکاری دانشجویان و دستیابی به دستاوردها و دانش فنی نوین در سالن جلسات مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان برگزار شد.
اخبار مهم سایت | بازدید: 63 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان_یونیدو، پنجشنبه 29 شهریور 1403 نشست تخصصی با زارع رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی (دبیر کانون ادوار مجلس شورای اسلامی) و در سالن جلسات مرکز برگزار شد.
در این نشست، محمد صیادبورانی رئیس پژوهشکده آبزی پروری آبهای داخلی و عبودی مدیرعامل شرکت الماس آدرین پارس به ارائه مطالب در رابطه با تاریخچه و محورهای فعالیت مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان، مهمترین فعالیت ها و دستاوردهای حاصل از پروژه های تحقیقاتی اجرا شده طی سال‌های اخیر (تولید مکمل های امگا 3، غذای حیوانات خانگی از ضایعات دور ریز آبزیان، استخراج کلاژن از پوست ماهیان پرورشی و به کارگیری آن در تهیه کرم‌های پوستی، اسنک ماهی، بستنی ماهی، تولید سوسیس و کالباس از ماهی و ...)، حوزه فعالیت شرکت الماس آدرین پارس، تفاهم نامه مشترک تحقیقاتی فی مابین پرداختند.
زارع، رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باشگاه نخبگان برای انعقاد قراردادهای دو جانبه یا سه جانبه جهت اجرای پروژه های تحقیقاتی بویژه در زمینه میکروجلبک ها و نانوتکنولوژی آمادگی لازم دارد و در این راستا می توان باشگاه تخصصی شیلات را تشکیل داد.
وی همچنین تاکید بر جذب دانشجویان پستداک های صنعتی (پسادکتری) داشت که بعد از تحصیل وارد صنعت شوند و از این طریق به دستاوردها و دانش فنی نوین دست یافت.
زارع افزود: این باشگاه در توسعه بازار فرآورده های دریایی با گنجاندن این فرآورده ها به سبد غذایی خانواده های پرسنل حمایت می‌کند.
رسولی مدیر شرکت داروسازی کاسپین تامین، همکاری بخش خصوصی با بخش دولتی را نوید یک الگوی کشوری دانست و مراکز تحقیقاتی با اجرای همکاری های مشترک و با ارائه دانش فنی حاصل از پروژه های تحقیقاتی می توانند از مزایا و حمایت های سرمایه گذاری شرکت های دارویی بهره مند شوند و هدفِ تجاری سازی ایده و تبدیل آن به تولید محصول را مهم دانست.
وی افزود: با توجه به اهمیت ترکیبات دارویی می توان در حوزه آبزیان پروژهای اثربخشی را با ایجاد فرصت برای دانشجویان پسداک اجرا کرد.
کاظمی تبریزی رئیس باشگاه منابع طبیعی و کشاورزی نخبگان بر اهیمت ضایعات آبزیان در تولید محصولات با ارزش افزوده و استفاده از تغییرات ژنتیکی با هدف بالا بردن بازده تولید تاکید داشت.
در ادامه هر یک از متخصصین میهمان و کارشناسان حضور در جلسه پیشنهادات و نقطه نظرات خود را جهت همکاری ها و تقویت تعاملات علمی و پژوهشی با باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی ارائه کردند و مباحث جلسه با جمع بندی زارع سرپرست باشگاه نخبگان جوان به پایان رسید.
در این نشست، رسولی مدیر و نوبخت عضو هیئت مدیره شرکت داروسازی کاسپین تامین، کاظمی تبریزی رئیس باشگاه منابع طبیعی و کشاورزی نخبگان، نصیری عضو شورای شهر بندر انزلی، نوربخش رئیس جهاد کشاورزی بندر انزلی، صیادبورانی رئیس پژوهشکده آبزی پروری آبهای داخلی، عبودی مدیرعامل شرکت الماس آدرین پارس و متخصصین و کارشناسان فعال این شرکت حضور داشتند.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code