به گزارش روابط عمومی مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان، سه شنبه مورخ 27 شهریور نشست کارشناسی با حضور سرهنگ دانش، جانشین سپاه پاسداران بندرانزلی، راستگو مدیر مجمع عالی بسیج بندرانزلی، فکری کارشناس شبکه بهداشت انزلی، صیاد بورانی رییس پژوهشکده ، نوربخش رئیس جهاد کشاورزی بندرانزلی و عبودی مدیرعامل شرکت الماس آدرین پارس برگزار شد.
ابتدای جلسه، صیاد بورانی به گزیده ای از تاریخچه 105 ساله پژوهشکده، فعالیت های تحقیقاتی، دستاوردها و دانش فنی منتج از پروژه های تحقیقاتی انجام شده بر روی گونه های مختلف ماهی اشاره کرد.
سپس تاکید بر اهمیت فرآوری به عنوان آخرین زنجیره تکثیر و پرورش که در یک اتفاق نو و با انعقاد قرارداد مشارکت تحقیقاتی با شرکت الماس آدرین پارس، ترویج فرآورده های متنوع شیلاتی در بازار مصرف جامعه شد. از اهداف مجموعه، افزایش سرانه مصرف آبزیان، تولید فرآورده های نوین از محصولات شیلاتی و مطالعات زیست فناوری و استفاده از زایدات و ضایعات  و حرکت به سمت افزایش تولید با مشارکت مردم است.
عبودی مدیرعامل شرکت الماس آدرین پارس ضمن تشکر از بسترسازی امنیت جامعه توسط سپاه پاسداران کشور، یکی از پایه های امنیت کشور را امنیت غذایی برشمرد که می تواند در حفظ سلامت جسمی و فکری جامعه مصرف اثرگذار باشد.
وی گفت: با توجه به خشکسالی و افزایش جمعیت، استفاده از فرآورده های شیلاتی در تامین پروتئین حیوانی می تواند مشکل گشا باشد. با توجه به پایین بودن سرانه مصرف آبزیان در کشور به دلیل قیمت بالای ماهی، عدم پذیرش به دلیل بوی ضخم ماهی، سریع الفساد بودن و عدم دسترسی آسان به ماهی به خصوص در مناطق غیرساحلی، از رسالت های این شرکت تولید محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب می باشد. اولین پایلوت ترویج محصولات متنوع شیلاتی این شرکت از شهرستان بندر انزلی و دعوت از اداره آموزش و پرورش جهت ترغیب و آشنایی دانش آموزان با فرآیند تولید فرآورده های دریایی آغاز شد که با استقبال دانش آموزان همراه بود.
در ادامه گفت: اکنون قدم دوم برای جامعه مصرف، انتخاب سربازخانه ها است که نیاز به غذای سالم و با امنیت لازم دارند و با توجه به اینکه سربازخانه ها محیطی مملو از فرهنگ های مختلف از اقصی نقاط کشور است می توان ترویج فرآورده های شیلاتی را به عنوان یک وظیفه ملی اجرا کرد که مستلزم حمایت سازمان های ذینفع می باشد.
سرهنگ دانش، جانشین سپاه پاسداران بندر انزلی ضمن تشکر از فعالیت های موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و شرکت الماس آدرین پارس در راستای ترویج فرآورده های دریایی، کار آفرینی و اشتغال جوانان بومی شهرستان بندر انزلی آمادگی و حمایت سپاه پاسداران را برای این رسالت خطیر اعلام کرد و در آینده نزدیک کارگروه اقتصاد و توسعه مجمع عالی بسیج سپاه پتانسیل های موجود را شناسایی و برای ورود محصولات متنوع شیلاتی به جمعیت و خانواده های نظامی حمایت لازم را خواهد کرد.
همچنین وی نقش رسانه های خبری و صدا و سیما را از ارکان مهم ترویج فرآورده های دریایی دانست که جهت تحقق این هدف با صدا و سیمای استان هماهنگی های لازم انجام خواهد گرفت.
فکری، کارشناس شبکه بهداشت بندر انزلی نیز حمایت و آمادگی سازمان را برای صدور پروانه های بهداشتی محصولات جدید شرکت الماس آدرین پارس طبق ضوابط قانونی و بهداشتی اعلام کرد.
  گفتنی است نشست فوق با پیشنهاد و صحبت های نوربخش رئیس جهاد کشاورزی بندر انزلی در ارتباط با همکاری ها و حمایت های جهاد کشاورزی از شرکت الماس آدرین پارس جمع بندی و پایان یافت.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code