سه شنبه بیست و هفنم شهریور 1403 

همکاری‌های مشترک با اداره کل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست آذربایجان غربی به همراه معاون و هیات کارشناسی از استخرهای بانک ژن زنده آرتمیا اورمیانا و امکانات تخصصی و آزمایشگاهی مرکز تحقیقات آرتمیای کشور بازدید کردند.
اخبار مهم سایت | بازدید: 69 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط‌ عمومی مرکز تحقیقات آرتمیای کشور_ ارومیه، ۲۵ شهریور ماه مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان آذربایجان غربی در راس هیات کارشناسی باهدف همکاری‌های مشترک در زمینه امورات فنی زیست‌محیطی و آرتمیا از توانمندی‌های مرکز بازدید کرد.
طی جلسه‌ای نکوئی فرد، رئیس مرکز گزارشی از تاریخچه و بخش‌های مختلف مرکز و طرح‌های تحقیقاتی ملی انجام شده و ایجاد بانک سیست و ژن زنده آرتمیا اورمیانا و جمعیت های مختلف آرتمیای کشور و منطقه  ارائه داد.
وی ضمن اشاره به پتانسیل‌های مساعد آبی و خاکی استان در راستای توسعه پرورش و تولید آرتمیا و شاه میگوی آب شیرین و قیمت بالا و درآمدزایی این محصولات استراتژیک در صنعت آبزی‌پروری کشور، آمادگی این مرکز را جهت همکاری‌های همه‌جانبه با محیط زیست اعلام کرد.
مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست آذربایجان غربی، ضمن خرسندی از وجود این مرکز ملی در استان و پتانسیل‌های کارشناسی و آزمایشگاه‌های تخصصی مختلف آن، خواستار هماهنگی درون سازمانی خود و همکاری بیشتر با مرکز تحقیقات آرتمیای کشورشد.
سعید شهند ادامه داد: محیط‌ زیست استان جهت پاسخگویی تخصصی و فنی به افکار عمومی نسبت به وضعیت دریاچه ارومیه و آرتمیای آن و چالش‌های بخش آبزی‌پروری استان نیازمند بررسی و نظرات کارشناسی این مرکز است.
در پایان، جهت حل مشکلات زیست‌محیطی و بررسی وضعیت تکثیر و پرورش و تعیین گونه آرتمیای موجود در استخرهای پرورشی دشت فسندوز میاندوآب، از مرکز تحقیقات آرتمیای کشور دعوت به همکاری شد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code