دوشنبه بیست و ششم شهریور 1403 

بازدید از آزمایشگاه جلبک و آزمایشگاه های بخش بهداشت و بیماری های پژوهشکده آبزی پروری آبهای داخلی کشور

نماینده مرکز ملی مدیریت منابع ژنتیکی کشاورزی و منابع طبیعی از آزمایشگاه های ریز جلبک و کشت سلول و ویروس شناسی پژوهشکده بازدید کرد.
اخبار مهم سایت | بازدید: 140 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده آبزی پروری آبهای داخلی کشور_ گیلان، معصومه پوراسماعیلی نماینده مرکز ملی مدیریت منابع ژنتیکی کشاورزی و منابع طبیعی از آزمایشگاه های ریز جلبک و کشت سلول و ویروس شناسی پژوهشکده آبزی پروری آبهای داخلی بازدید کرد.
رودابه روفچائی، مسئول آزمایشگاه ریز جلبک درباره فعالیت، سوابق و پروژه های خاتمه یافته و در دست اجرای این آزمایشگاه توضیحات لازم را داد و با تاکید بر تفاهم نامه ها و قراردادهای انتقال دانش فنی در خصوص همکاری های صورت گرفته با بخش خصوصی و بهره برداران توضیح داد.
در این راستا ضرورت ثبت ژنتیکی گونه های ریز جلبک موجود در آزمایشگاه مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد جهت حفاظت از اطلاعات این منبع مهم ژنتیکی بانک اطلاعاتی ریز جلبک های موجود طی پروژه ای با همکاری این مرکز تهیه و ثبت شود.
در ادامه با حضور رییس پژوهشکده بازدید از آزمایشگاه ویروس شناسی آبزیان و بانک سلولی موجود انجام شد و محدث قاسمی معاون پژوهش و فناوری به تشریح سوابق تحقیقاتی و توانمندی های این آزمایشگاه، تیره های سلولی موجود و لزوم تکمیل بانک سلولی آبزیان بومی و غیر بومی و بانک میکروارگانیسم های مفید و بیماری‌زا پرداخت.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code