دوشنبه یکم مرداد 1403 

برگزاری اولین رویداد ترویجی برای کارشناسان ، مدیران و بهره برداران میگو در استان گلستان

اولین رویداد ترویجی توسط این مرکز در سال جدید در تیرماه با موضوع مدیریت بهینه عوامل استرس زا با محورهای مدیریت و کنترل فاکتورهای فیزیکوشیمیایی و بلوم پلانکتونی و راهکارهای مدیریت بهینه سازی شرایط منطقه ای و کیفیت آب جهت پیشگیری و کنترل بیماری AHPND در مزارع پروش میگو در سالن جلسات فرمانداری شهرستان گمیشان برگزار شد.
اخبار مهم سایت | بازدید: 126 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات ذخایر آبزیان آبهای داخلی – گرگان، اولین رویداد ترویجی توسط این مرکز در سال جدید در تیرماه با موضوع مدیریت بهینه عوامل استرس زا با محورهای مدیریت و کنترل فاکتورهای فیزیکوشیمیایی و بلوم پلانکتونی و راهکارهای مدیریت بهینه سازی شرایط منطقه ای و کیفیت آب جهت پیشگیری و کنترل بیماری AHPND در مزارع پروش میگو در سالن جلسات فرمانداری شهرستان گمیشان برگزار شد.
فاضل، رئیس مرکز نسبت به برگزاری این چنین رویدادهایی در زمینه های مختلف آبزی پروری، استفاده بهینه بهره برداران و مدیران و کارشناسان مزارع میگو جهت افزایش تولید و مدیریت و کنترل عوامل بازدارنده پرورش میگو مواردی را مطرح کردند. دشتیان نسب، رئیس پژوهشکده میگوی کشور، به موضوع رویداد مدیریت بهینه عوامل استرس زا در استخرهای پرورش میگو پرداخت.
امینی از مرکز تحقیقات چابهار به در خصوص مدیریت و کنترل تراکم فیتوپلانکتونی، جلبک های مفید و مضر، شناسایی فیتوپلانکتون ها، میزان مناسب و مطلوب فیتوپلانکتون ها در استخرهای پرورش میگو و راهکار های مناسب جهت کنترل بلوم فیتو پلانکتونی در استخرهای پرورش میگو مطالبی بیان کردند.
آیین جمشید معاون پژوهشی، در خصوص راهکارهای مدیریتی شرایط منطقه ای و کیفیت آب و کنترل بیماری AHPND و کنترل بلوم پلانکتونی در استخرهای پرورش میگو و نیز راهکارهای مناسب در کاهش بلوم و پیشگیری از بروز بلوم پلانکتونی و راه های کنترل و پیشگیری از بیماری های میگو مانند AHPND در شرایط منطقه گمیشان مطالبی ارائه کردند.
در پایان نیز نصیری، معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان، آماری از میزان ذخیره سازی و تولید در سال 1402 و میزان ذخیره سازی و تعداد مزارع فعال در سایت گمیشان مطالبی بیان کردند.
در زمان باقی مانده موضوعات مطرح شده در این رویداد مورد بحث و بررسی قرار گرفت و سوالاتی از طرف بهره برداران و کارشناسان مزارع میگوی سایت گمیشان مطرح که توسط مسئولین برگزارکننده رویداد و سخنرانان پاسخ داده شد.
این رویداد با حضور سخنرانانی از پژوهشکده میگوی کشور و مرکز تحقیقات آبهای دور چابهار و بهره برداران و صاحبان مزارع پرورش میگو سایت گمیشان انجام شد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code