به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات ذخایر آبزیان_گرگان، 30 تیر ماه 1403، جلسه ای در خصوص اولویت های تحقیقاتی شیلات و آبزی پروری استان با حضور معاونین آبزی پروری و صید و صیادی و کارشناسان مرتبط از اداره کل شیلات و رییس و معاون پژوهشی  در سالن کنفرانس مرکز مذکور برگزار شد.
رییس مرکز با تاکید بر اهمیت تعیین اهداف تحقیقاتی با توجه به شرایط استان، گفت: دستگاه های ذی ربط استانی باید در تعامل با یکدیگر در جهت اشتغالزایی و تولید ثروت در حوزه شیلات و آبزی پروری استان گام بردارند.
نصیری، معاون آبزی پروری اداره کل شیلات، موضوع تکثیر میگو در مقیاس تجاری در استان را اولین اولویت آبزی پروری در استان ذکر کرد و افزود: در سال جاری بیش از 300 میلیون پست لارو میگو از مراکز تکثیر جنوب کشور به استان گلستان منتقل شده است که ضرورت دارد برای بهبود کیفیت پست لاروها و رعایت امنیت زیستی، پست لاروها در استان تولید شوند. همچنین، نصیری بر استفاده از ظرفیت نمایندگان استان، بخش خصوصی و معاونت علمی ریاست جمهوری برای تامین اعتبار تحقیق و توسعه تکثیر میگو تاکید کرد.
کارشناسان شیلات، سایر اولویت های آبزی پروری در استان گلستان را پایش آبزی پروری گرمابی، سردابی ومیگو، معرفی گونه های مناسب پرورش در قفس، مکانیزاسیون، اصلاح نژاد ماهیان گرمابی و اصلاح ساختار استخرهای سردابی معرفی کردند.
یحیایی، معاون صید وصیادی اداره کل شیلات نیز با اشاره به اینکه تعاونی های پره های صیادی استان از وضعیت اقتصادی خوبی برخوردار نیستند، ادامه داد: این امر به کاهش ذخایر ماهی در دریای خزر مربوط می شود.
وی افزود: در حال حاضر بیشترین صید در استان گلستان مربوط به ماهی کفال است و ماهی کپور، علیرغم انجام فعالیت سالانه بازسازی ذخایر، میزان صید کمی دارد.
معاون صید وصیادی اداره کل شیلات، علت کاهش ذخایر ماهی کپور و عدم افزایش آن با فعالیت بازسازی ذخایر را از موارد مهم دانست.
در ادامه فاضل و حسینی در خصوص پتانسیل های مرکز تحقیقات برای ورود به هر یک از موضوعات مطروحه صحبت کردند و مقرر شد، طرفین طی یک برنامه مشخص در خصوص پیگیری اجرایی شدن پروژه های مرتبط اقدام نمایند.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code