به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، چهاردهمین نشست سالانه کارگروه تون ماهیان ساحلی اقیانوس هند (IOTC) تاریخ 8  الی 12 ژولای (18-22 تیرماه) در کشور سیشل   در حال برگزاری است. سید احمدرضا هاشمی و فرهاد کی مرام مقاله هایی در مورد بررسی وضعیت بهره برداری تون ماهی منقوش و قباد در آب های جنوب کشور ایران( خلیج فارس و دریای عمان) و نیز اقیانوس هند براساس رویکرد داده های محدود براساس داده های سری زمانی میزان صید ، ارایه دادند.  
در مقاله های ارایه شده، ابتدا به اهمیت صید تون ماهیان ساحلی در آب های جنوب کشور و مقایسه با اقیانوس هندپرداخته شد. سپس وضعیت بهره برداری تون ماهی منقوش  و قباد در ایران و اقیانوس هند توضیح داده شد. لازم به ذکر است فرهاد کی مرام ، ریاست این کارگروه بین المللی را بر عهده دارد و به همراه رضا عباسپور نادری از سازمان شیلات ایران در این جلسه حضور دارند. رضا عباسپور نادری نیز مقاله ای مبنی بر اهمیت تون ماهیان ساحلی در جلسه ارایه داد و علاوه بر ایران، نمایندگان کشورهای اندونزی، تایلند، سریلانکا ، ماداگاسکار، کنیا، ژاپن، هندوستان، مالدیو، فرانسه ، بنگلادش ، استرالیا، مالزی و پاکستان در این جلسه حضور دارند و در انتهای نشست بر اساس مقالات ارایه شده و مطالب مورد بحث تبادل نظر صورت گرفته و تصمیمات مدیریتی اتخاذ می شود. 
گفتنی است میزان کل صید آب های جنوب کشور در سال 1402 بیش از 740 هزار تون بوده  و دسته تون ماهیان بیش از 35 درصد کل صید آب های جنوب کشور و تون ماهیان ساحلی نزدیک به 50 درصد از صید دسته تون ماهیان را تشکیل می دهند.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code