یک شنبه سوم تیر 1403 

امکان سنجی پرورش آرتمیا در مجتمع پتاس خور و بیابانک

اکیپ تحقیقاتی مرکز تحقیقات آرتمیای کشور با هدف شناسایی و مطالعات مقدماتی پتانسیل های تکثیر و پرورش آرتمیا و انعقاد قرارداد پژوهشی در زمینه پرورش آرتمیا در خروجی پساب از مجتمع پتاس خور و بیابانک بازدید کردند.
اخبار مهم سایت | بازدید: 111 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات آرتمیای کشور-ارومیه، در 25 و 26 خرداد ماه 1403، با پیشنهاد شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و با هدف شناسایی و مطالعات مقدماتی پتانسیل های تکثیر و پرورش آرتمیا و انعقاد قرارداد پژوهشی در زمینه پرورش آرتمیا در خروجی پساب مجتمع پتاس خور و بیابانک، اکیپ تحقیقاتی مرکز تحقیقات آرتمیای کشور از مجتمع مذکور بازدید میدانی انجام دادند.
در این بازدید، نمونه برداری های لازم آب مجتمع خور و بیابانک از زیر مجموعه های شرکت ایمپاسکو انجام شد. همچنین، مجتمع پتاس خور و بیابانک اولین تولید کننده پتاس در ایران و دارای یکی از بزرگ ترین ذخایر املاح معدنی در خاورمیانه است.
گفتنی است؛ این مجتمع در کویر مرکزی ایران، استان اصفهان شهرستان خور و بیابانک واقع شده است.
لازم به ذکر است؛ وجود منبع آب شیرین و همچنین استخرهای نمک خورشیدی با مساحت تقریبی 13 کیلومتر مربع و امکان بهره برداری در پروژه گردشگری از جمله پتانسیل های موجود است که جهت عملیاتی کردن تولید آرتمیا در این مجتمع انجام تحقیقات بیشتر ضروری است.
همچنین، با انجام تحقیقات تکمیلی در صورت فراهم بودن امکان پرورش آرتمیا در استخرهای نمک خورشیدی ضمن افزایش مرغوبیت نمک تولیدی، رونق پروژه گردشگری مجتمع و تولید آرتمیا به عنوان محصول استراتژیک آبزی پروری با ارز آوری بالا میسر خواهد شد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code