به گزارش روابط عمومي مرکز تحقیقات ذخایر آبزیان آبهای داخلی_ گرگان، نشست علمی تخصصی با عنوان "نقش نرسری ميگو در توليد پايدار ميگوی پرورشی سایت گميشان استان گلستان" با همت اداره کل شیلات استان گلستان و مرکز تحقیقات ذخایر آبزیان آبهای داخلی (گرگان) و موسسه خوزستانی های مقیم استان تهران در سالن چمران دانشکده شیلات و محیط زیست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.
جباری در ابتدای اين نشست با اشاره به اهميت صنعت آبزی پروری در اقتصاد استان گلستان، با بيان اينكه آبزی پروری دريا محور و پرورش ميگو از اولويت های اصلی شيلات گلستان است،  بر حمایت اداره کل شیلات از توسعه و رونق این صنعت تاکید کرد.
حسینی، معاون پژوهشی مرکز مباحث مربوط به "راهکارهای علمی و تحقیقاتی در توسعه کاربرد نرسری در استان گلستان" را مطرح کرد.
وی بیان کرد: تحقیقات پایه و اساس توسعه پرورش میگو در استان است و بر لزوم انجام طرح های توجیهی_ اقتصادی برای انواع روش های نرسری پیش از اجرایی نمودن آن تاکید کرد.
در ادامه چندين سخنرانی با حضور اساتيد دانشگاه، شيلات استان و دامپزشكی استان و فعالين و بهره برداران ميگو استان در خصوص نرسری ارائه شد.
در پايان نشست نيز بيانيه ای تنظیم و قرائت گردید که در آن بر وظیفه مندی دستگاه های ذیربط در توسعه نرسری در استان تاکید شد.
این نشست با حضور دانشکده شیلات و محیط زیست، سازمان دامپزشکی کشور، کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آبزیان، اتحادیه تولید و تجارت آبزیان، شرکت آبزینه گستر صدر هیرکان، گروه صنعتی گرگیج، شرکت حامی آب بسپار و شرکت پیشگام دام پرور سپاهان انجام شد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code