به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات ذخایر آبزیان آبهای داخلی_ گرگان، در راستای استفاده از ظرفیت های دانش بنیان و جهش تولید جلسه هم اندیشی در خصوص پروژه تحقیقاتی سایت میگو گمیشان در سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان گلستان برگزارشد.
ابتدا کاووسی، مدیر کل دامپزشکی گلستان با تشریح عملکرد و اقدامات حوزه های مختلف دامپزشکی استفاده از فن آوری و تکنولوژی های نوین، استفاده از تجربیات کشورهای موفق در صنعت تکثیر و پرورش، تعاملات بین بخشی، استفاده از ظرفیت ها برای رسیدن به تولید پویا منطبق با دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور را از اهم راهکارهای ارائه شده در این نشست برای بهبود بیش از پیش وضعیت تکثیر و پرورش میگوی استان دانست.
وی برنامه ریزی هر چه بهتر تامین و تولید خوراک استاندارد و بهداشتی لارو میگو، پیگیری تامین مولد خوب و با کیفیت و عاری از بیماری، پیگیری رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فنی در مزارع و مراکز تکثیر میگو توسط بخش خصوصی، ایجاد هماهنگی بیشتر بین تولیدکنندگان و دستگاه های متولی در جهت رفع موانع تولید و توسعه را از دیگر برنامه های مطرح شده در این نشست اعلام کرد.
در ادامه جلسه ضمن مطرح شدن نقطه نظرات سایر مدعوین، حجت الاسلام سید علی طاهری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلستان ضمن تقدیر از اداره کل دامپزشکی استان بابت پیگیری موضوعات سایت میگوی گمیشان و میزبانی این جلسه، با مفید و لازم خواندن چنین جلساتی تصریح کرد: برپایی این چنین نشست هایی می تواند مانع بروز مشکلات شود و بی شک تداوم آن تداوم رشد و توسعه در صنعت آبزی پروری استان گلستان را به دنبال خواهد داشت.
در پایان فاضل، رئیس مرکز به منظور استفاده هر چه بیشتر از امکانات و ظرفیت های موجود در عرصه های تحقیقاتی و اجرائی بویژه پیشگیری و مبارزه با بیماری های آبزیان در کشور، آمادگی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور را برای اجرای طرح های تحقیقاتی در راستای اولویت ها و برنامه های سازمان دامپزشکی کشور و سازمان شیلات ایران اعلام کرد.
این نشست با حضور حجت الاسلام سید علی طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان و هیات همراه، محمود حیدری، مدیر اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی و برخی از اعضای هیات علمی دانشگاه های آزاد اسلامی آزادشهر و گرگان، برگزارشد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code