شنبه بیست و ششم خرداد 1403 

مرکز تحقیقات ماهیان سردآبی کشور- تنکابن در اولین رویداد کشاورزی دانش‌بنیان و فن بازار استان مازندران

همزمان با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی اولین رویداد کشاورزی دانش‌بنیان و فن بازار استان مازندران همراه با نمایشگاه دستاوردها، محصولات و خدمات دانش بنیان و فناورانه برگزار شد.
اخبار مهم سایت | بازدید: 148 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات ماهیان سردآبی کشور_ تنکابن، همزمان با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی و اولین رویداد کشاورزی دانش‌بنیان و فن بازار استان مازندران با هدف ایجاد ارتباط بین مراکز پژوهشی و رشد، پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور با کشاورزان و فعالان حوزه کشاورزی در محل شرکت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی این استان برگزار شد.
در ابتدای رویداد رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران ضمن معرفی این مرکز و سایر مراکز پژوهشی استان به ارائه طرح های فناورانه و نیازهای پژوهشی این مرکز و سایر مراکز پژوهشی زیر مجموعه پرداخت و خواستار حمایت های دولت جهت توسعه زیر ساخت ها و فعالیت های مراکز پژوهشی مستقر در استان مازندران شد.
سپس قائم ‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس گفت: رقابت‌پذیری و اقتصادی بودن تولیدات محصولات کشاورزی برای حضور در بازارهای جهانی مورد تأکید وزارت جهاد کشاورزی است.
تیموری با بیان این‌که سال گذشته میزان صادرات محصولات کشاورزی با ۲۸ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۱ یک میلیارد دلار بوده اعلام کرد که هدف ‌گذاری در سال جاری ۲ میلیارد دلار می باشد.
بابایی کارنامی، نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در این رویداد گفت: مدیران اجرایی استان باید مصرانه و جدی نیازهای اساسی را از نمایندگان استان در مجلس مطالبه کنند و برای رفع چالش های موجود، همه دستگاه های مرتبط باید تمام توان خود را بگذارند و البته که نمایندگان مردم نیز در این راه از پتانسیل خود برای جذب اعتبار استفاده خواهند کرد.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی از مدیران خواست به مراکز و شرکت های دانش بنیان توجه ویژه ای داشته باشند تا موجب دلگرمی و ایجاد انگیزه بیشتر در آنها شود.
در ادامه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران ضمن معرفی محصولات کشاورزی و چالش های این حوضه به ظرفیت ها، دستاوردهای فناورانه از جمله: تولید تخم چشم زده ماهی قزل آلای رنگین کمان عاری از عوامل بیماریزای خاص (SPF) به عنوان یک فناوری کلان و نیازهای پژوهشی مراکز پژوهشی استان اشاره کرد.
در انتها استاندار مازندران اظهار داشت: کشاورزی سنتی دیگر جوابگوی نیازهای امروز نیست و باید با استفاده از دانش، نوآوری و فناوری ‌های نوین، کشاورزی را به سمت دانش ‌بنیان شدن سوق دهیم.
نوری یادآور شد که دانش ‌بنیان کردن کشاورزی، می ‌تواند انقلابی در بخش کشاورزی مازندران ایجاد نماید و منجر به افزایش تولید، کاهش مصرف نهاده‌ ها، بهبود کیفیت محصولات، کاهش ضایعات، ایجاد اشتغال و در نهایت توسعه پایدار این استان شود. وی از همه مسئولان، کارشناسان و کشاورزان مازندران خواست که برای دانش ‌بنیان کردن کشاورزی در این استان تلاش کنند. نماینده عالی دولت در استان مازندران از مراکز پژوهشی و رشد و شرکت‌ های دانش‌بنیان خواست تا با ارائه راه‌ حل ‌های نوآورانه به حل مشکلات کشاورزان و ارتقاء سطح تولید در این بخش کمک کنند. او همچنین بر حمایت دولت از مراکز پژوهشی و رشد و شرکت‌ های دانش‌بنیان و ایجاد زیرساخت‌ های لازم برای توسعه فعالیت های آنها تأکید کرد.
در حاشیه این رویداد، نمایشگاه دستاوردها، محصولات و خدمات دانش بنیان و فناورانه مراکز پژوهشی و رشد، پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برگزار شد و مرکز تحقیقات ماهیان سردآبی کشور نیز دستاوردهای فناورانه خود در حوزه های آبزی پروری، بهداشت و بیماری ها، ژنتیک و اصلاح نژاد و توسعه دریا پایه را به نمایش گذاشت که مورد استقبال و توجه استاندار و سایر بازدیدکنندگان قرار گرفت و مقرر گرید استاندار مازندران به همراه هیأتی از مرکز و لاین تولید ماهی قزل آلای رنگین کمان عاری از عوامل بیماریزای خاص (SPF) و نسل ششم پرورشی ماهی آزاد دریای خزر بازدید نمایند.
در این رویداد که با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی و پارک علم و فناوری استان مازندران برگزار شد نوری و خیریانپور استاندار و معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران؛ تیموری، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس؛ بابایی کارنامی، نماینده مردم شهرستان های ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی؛ جهان پناه، معاون مدیرکل امور استان های وزارت جهاد کشاورزی؛ مؤمنی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران؛ حجت الاسلام والمسلمین رضاپور، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران؛ پناهی، مدیر عامل شرکت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مازندران؛ سلیمانی، رئیس پارک علوم فناوری استان مازندران؛ محمودی، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران؛ نجار لشگری، رئیس مرکز تحقیقات ماهیان سردآبی کشور و رؤسای سایر مراکز پژوهشی و رشد، شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، مدیران کل استانی و شهرستانی و فعالان حوزه کشاورزی استان مازندران حضور داشتند.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code