به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اکولوژی دریای خزر_ ساری، به مناسبت هفته جهاد کشاورزی پنجشنبه 24 خرداد ماه اولین رویداد کشاورزی دانش بنیان و فن بازار  در محل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان برگزار شد.
در این مراسم نوری استاندار مازندران، تیموری قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس، بابایی نماینده مردمی شهرستان ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، جهان پناه معاون مدیرکل امور استان های وزارت جهاد کشاورزی، مومنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی، حجت الاسلام والمسلمین رضا پور مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی، رئیس پارک علم و فن آوری استان مازندران، مدیران کل و میهمان استانی و شهرستانی و همچنین شرکت های دانش بنیان، دانشمندان و فرهیختگان استان حضور داشتند.
استاندار مازندران در سخنرانی خود در این رویداد، اظهار داشت: مازندران قطب کشاورزی کشور است و برای توسعه و رونق این بخش، نیازمند نوآوری و استفاده از فناوری‌های نوین هستیم.
وی از شرکت‌های دانش‌ بنیان خواست تا با ارائه راه‌حل‌های نوآورانه، به حل مشکلات کشاورزان و ارتقای سطح تولید در این بخش کمک کنند.
نوری با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم کشاورزان در اثر سیاست‌ها یا شرایط نامناسب ضرر کنند، افزود: کشاورزان زحمتکش و تلاشگر مازندران، امنیت غذایی کشور را تأمین می‌کنند و ما وظیفه داریم که از این عزیزان حمایت کنیم و شرایط را برای فعالیت هر چه بیشتر و بهتر آنها فراهم کنیم.
بابایی کارنامی، نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در این رویداد گفت: مدیران اجرایی استان باید مصرانه و جدی از نمایندگان استان در مجلس نیازهای اساسی را مطالبه کنند و برای رفع چالشهای موجود همه دستگاه های مرتبط باید تمام توان خود را بگذارند و البته که نمایندگان مردم نیز در این راه کاملا  از پتانسیل خود برای جذب اعتبار استفاده خواهند کرد.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی از مدیران خواست به شرکت های دانش بنیان توجه ویژه ای داشته باشند تا موجب دلگرمی و ایجاد انگیزه بیشتر در آنها شود.
در حاشیه این رویداد، نمایشگاهی نیز از دستاوردهای شرکت های دانش بنیان برگزار شد و پژوهشکده اکولوژی دریای خزر 9 محصول شاخص و دانش بنیان خود شامل: واکسن های دوگانه و سه گانه قزل آلا، امگا-3 استخراج شده از ماهی کیلکا، پپتون، عصاره گیاه آقطی، میکرو جلبک ها و رنگدانه استخراج شده از آنها، بیوسیلاژ، کود آمینو اسید تهیه شده از زائدات آبزیان و غذای خشک حیوانات بر پایه پروتئین استخراج شده از آبزیان را در این نمایشگاه معرفی و عرضه کرد. که مورد استقبال و توجه استاندار و سایر بازدیدکنندگان قرار گرفت.
این رویداد باهدف ایجاد ارتباط بین شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری با کشاورزان و فعالان حوزه کشاورزی برگزار شد و شرکت‌های دانش‌بنیان محصولات و خدمات خود را در زمینه‌های مختلف کشاورزی، ازجمله: کشت و برداشت هوشمند، فناوری‌های نوین تولید، صنایع تبدیلی و تکمیلی، بازاریابی و فروش به نمایش گذاشتند.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code