چهارشنبه نهم خرداد 1403 

جلسه شورای تحقیقات، آموزش و ترویج كشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران

در ایستگاه تحقیقات کشاورزی بایع کلا مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی مازندران جلسه شورای تحقیقات، آموزش و ترویج كشاورزی و منابع طبیعی استان برگزار شد.
اخبار مهم سایت | بازدید: 157 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اکولوژی دریای خزر_ ساری، جلسه شورای تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و منابع طبیعی استان در ایستگاه تحقیقات کشاورزی بایع کلا مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی مازندران برگزار شد.
ابتدا محمودی رئیس مرکز، گزارشاتی از روند کاشت و پرورش نشاء برنج ارگانیک و سیستم نوین آبیاری ارائه کرد و در ادامه رئیس سازمان و هیات همراه بازدیدی از مزارع تحقیقاتی و تولید بذر گندم در ایستگاه به عمل آوردند.
مومنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی در این جلسه ضمن تشکر از زحمات و تلاش های محققین در معرفی روش های نوین کشاورزی و بالابردن راندمان تولید و کاهش مصرف آب که نقش مهمی در امنیت غذایی کشور دارد بر لزوم داشتن تقویم جلسات شورای تحقیقات تاکید کرد و گفت: این جلسات حداقل باید هر ماه تشکیل شود و در آن فرصت بیشتری به معرفی دستاوردها داده شده و برنامه هر مرکز مشخص شود و نهایتا پازل تحقیقاتی در این شورا مورد تصویب قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه  هفته جهاد کشاورزی نزدیک است گفت: برگزاری نمایشگاه فن بازار کشاورزی در هفته جهاد کشاورزی با رویداد استارت آپی- کارآفرینی و با همکاری مرکز تحقیقاتی و دانشگاه ها صورت پذیرد تا شرایط بهتری برای معرفی و تجاری سازی دانش فنی و دستاورد ها فراهم شود.
در این جلسه مقرر شد جهت ارائه عملکرد و برنامه سازمان جهاد کشاورزی و دستگاه وابسته، هر دستگاه معرفی طرح های کاربردی و مهم خود را در یک صفحه تهیه و به رئیس سازمان ارائه کند.
بهبود ارتباط با صنعت، پیگیری توسعه کشت ثانویه، سازه های آبی FFS، موضوع ICM برنج و موضاعات دیگری نیز در این جلسه مطرح و تصمیماتی برای هر کدام گرفته شد.
در پایان این برنامه از انبار بذور و بوجاری بذر کلزا بازدید بعمل آمد.
در این جلسه مومنی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، محمودی دبیر شورا و رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی مازندران، روسای مراکز تحقیقاتی، روسای ادارات استانی و اعضای شورای تات مازندران حضور داشتند.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code