به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات ذخایر آبزیان آبهای داخلی_ گرگان، جلسه مشترکی به منظور افزایش همکاری‌های مشترک فی‌مابین مرکز و محیط زیست استان گلستان برگزار شد.
در این جلسه فاضل، رئیس مرکز ضمن خوش آمدگویی در خصوص پتانسیل های موجود در مرکز و نقش ویژه آن در کمک به حل مسائل زیست محیطی منطقه پرداخت.
وی ضمن معرفی اعضای هئیت علمی و محققین مرکز، توانایی های واحد های تحقیقاتی مختلف مرکز را ارائه کرد.
در ادامه  این نشست فاضل به معرفی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، سایر پژوهشکده ها و مراکز زیر مجموعه آن در سراسر کشور و بیان رسالت آنها در خصوص مطالعه و تحقیق در زمینه معضلات زیست محیطی پرداخت.
شایان ذکر است در این جلسه وضعیت کلی محیط زیست استان، وضعیت سایت پرورش میگوی گمیشان، راه اندازی ایستگاه پمپاژ آب به تالاب بین‌المللی گمیشان، لزوم حفظ و احیای اکوسیستم خلیج گرگان و تالاب های بین المللی استان و سایر معضلات مربوط به محیط زیست استان گلستان مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
کنعانی، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان ضمن آروزی موفقیت، ایجاد زمینه‌هایی برای اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک مورد نیاز اداره کل حفاظت محیط زیست استان، برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی، امکان استفاده مشترک از امکانات و تجهیزات موجود در مرکز و اداره کل حفاظت محیط زیست استان را از مهم‌ترین محورهای مورد بحث در این جلسه دانست.
وی ابراز امیداواری کرد، که گسترش همکاری‌های مشترک در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی به تواند موجبات پیشرفت و خیر و برکت را برای دو مجموعه به ارمغان آورد و مردم منطقه از مزایای این همکاری مشترک بهره لازم را ببرند.
در پایان کنعانی با بیان این مطلب که پژوهش و آموزش از مهمترین اهداف محیط زیست است و اولویت های پژوهشی در صدر برنامه های علمی آموزشی این اداره کل قرار دارد، این نکته را خاطر نشان کرد، که با فراخوان اولویت های پژوهشی به مراکز و دانشگاه ها، مسیر توسعه و پژوهش هموارتر خواهد شد.
ابن جلسه با حضور کنعانی و خیرآبادی، مدیرکل و معاون سازمان محیط زیست استان گلستان در دفتر رئیس مرکز برگزار شد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code