یک شنبه سی ام اردیبهشت  1403 

سومین کنگره بین المللی بهداشت و بیماری‌های آبزیان

مصطفی شریف روحانی قائم مقام موسسه، عیسی شریف‌پور مدیریت گروه اطلاعات علمی و ابوالفضل سپهداری رئیس بخش بهداشت و بیماری‌های آبزیان از موسسه در این کنگره حضور داشتند.
اخبار مهم سایت | بازدید: 1222 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، دانشگاه شهرکرد در روزهای 25 و 26 اردیبهشت ماه میزبان سومین کنگره بین‌المللی بهداشت و بیماری‌های آبزیان بود.
مهم‌ترین محورهای این کنگره موضوعات بهداشت و بیماری‌ها، پیشگیری، درمان، مدیریت کیفی آب، واکسیناسیون آبزیان، مدیریت بهداشتی مزارع، مقاومت‌های آنتی بیوتیکی، سیاست‌گذاری، فرآوری محصول و فناوری‌های نوین بوده است که در قالب 21 سخنرانی و 166 پوستر ارائه شد.
شریف روحانی در مراسم افتتاحیه کنگره به معرفی موسسه و دستاوردهای تحقیقاتی حوزه تخصصی بهداشت و بیماری‌ها از جمله: تولید میگوی SPF ، تولید مولدین سالم قزل‌آلا، تولید پروبیوتیک با برند تک سل برای صنعت میگوی کشور، تولید بذر واکسن‌های مختلف علیه برخی بیماری‌های شایع آبزیان و غیره اشاره کرد.
همچنین نمایندگان موسسه در نشستی با عنوان "بررسی چالش‌های توسعه صنعت آبزی‌پروری استان چهارمحال و بختیاری" شرکت کردند و در مصاحبه های رادیویی و تلویزیونی اعلام آمادگی رفع موانع تولید با مشارکت تولیدکنندگان گردید.
در ادامه بیان شد موسسه آمادگی برای ایجاد مرکز NBC و تولید هسته‌های سالم قزل‌آلا در استان و مشاوره فنی و مدیریتی لازم را ارائه نماید که با استقبال خوب تولیدکنندگان حاضر در جلسه مواجه شد.
در پایان، به درخواست رئیس دانشگاه از ساختمان تازه تاسیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهرکرد بازدید به عمل آمده و مشاوره لازم برای اصلاح و تکمیل زیرساخت‌های آبزیان این دانشکده ارائه گردید.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code