به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، فریدون عوفی، عضو هیات علمی موسسه و مدیر گروه بوم شناسی آبهای جنوب، با حکمی از سوی خیام نکویی، معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و مرجع ملی کنوانسیون تنوع زیستی  به سمت نقطه تماس تنوع زیستی ساحلی و دریایی کنوانسیون تنوع زیستی منصوب شد.  
در این حکم آمده است :
جناب آقای دکتر فریدون عوفی
با سلام و احترام
با توجه به سوابق علمی و تجربیات ارزنده ، جنابعالی به مدت دو سال به عنوان ( نقطه تماس ملی تنوع زیستی ساحلی و دریایی کنوانسیون تنوع زیستی ) منصوب می شوید . انتظار می رود در راستای تحقق اهداف ملی مرجع تنوع زیستی با اهتمام لازم و بهره گیری از تمامی ظرفیت های علمی و اجرایی کشور و نیز هماهنگی با دستگاه ها و نهاد های ذیربط در انجام وظایف محوله موفق باشید.  
گفتنی است کنوانسیون تنوع زیستی یکی از کنوانسیون‌های مهم و چارچوب‌دار سازمان ملل متحد است که ذیل برنامه محیط زیست ملل متحد و بنا به درخواست جامعه بین‌الملل در سال 1992 و در اجلاس سران زمین در ریودوژانیرو برزیل به تصویب رسید. این کنوانسیون یک کنوانسیون چارچوب‌دار است که سه هدف اصلی را دنبال می‌نماید:
· حفاظت از تنوع زیستی
· بهره‌برداری پایدار از تنوع زیستی
· دسترسی و تسهیم عادلانه منافع حاصل از بهره‌برداری منابع ژنتیکی
قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به این کنوانسیون در سال 1375 به تصویب مجلس شورای اسلامی و سپس تایید شورای نگهبان رسید و از آن پس، دولت جمهوری اسلامی ایران عضوی از این کنوانسیون است. تا قبل از سال 1398، مرجعیت این کنوانسیون در وزارت امور خارجه بود که بنا به تصمیم اتخاذ شده در هیات محترم دولت، مرجعیت این کنوانسیون از سال 1398 از وزارت امور خارجه به وزارت جهاد کشاورزی انتقال پیدا کرده است.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code