به گزارش روابط عمومی مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان_ یونیدو، نشست تخصصی با هدف برنامه ریزی جهت افتتاح مرکز کارآفرینی و نوآوری صنایع غذایی شیلاتی، برگزار گردید.
ابتدای نشست صیادبورانی، سرپرست مرکز به بیان مختصری از مفاد توافق‌نامه مرکز کارآفرینی و نوآوری صنایع غذایی شیلاتی واقع در شهرستان بندرانزلی، با مشارکت شرکت الماس آدرین پارس پرداخت.
وی از حضور خیام نکویی، معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و هیات همراه برای افتتاح مرکز نوآوری در دهه اول خرداد ماه خبر داد و تاکنون دو شرکت برای رونمایی از دانش فنی خود اعلام آمادگی کرده اند.
سپس افزود: مرکز نوآوری فرصتی مناسب برای حضور محققین و پژوهشگران برای ارائه دستاوردها و بستری مناسب برای توسعه همکاری های مشترک می باشد.
در ادامه عبودی، مدیرعامل شرکت الماس آدرین پارس، از اهمیت راه اندازی مرکز نوآوری در راستای جذب ایده های نو با هدف تنوع بخشی به محصولات شیلاتی و ایجاد امنیت اجتماعی و شغلی و توسعه فرهنگ آبزی مصرفی صحبت کرد. همچنین اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود در جامعه و وجود منابع ارزان قیمت دریایی در شمال و جنوب کشور می توان با تولید محصولات متنوع شیلاتی، ماهی را جایگزین گوشت قرمز و مرغ کرد.
همچنین از اخذ مجوز جهت تولید و ورود 21 محصول دریایی به بازار مصرف و عرضه بطور مستقیم در بازار تهران و غیر مستقیم در استان های دیگر خبر داد.
در پایان تکریمی، مشاور رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور افزود: امیدواریم با افتتاح این مرکز، فضای مناسب جهت شکوفایی ایده های نوین و تعامل کارآمد با مراکز رشد در سطح استانی و ملی متناسب با نیازهای این بخش به نحو مطلوب فراهم آید.
این نشست با حضور صیادبورانی، رئیس مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان، عبودی، مدیر عامل شرکت الماس آدرین پارس، تکریمی، مشاور رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، خدمتی، مدیر حراست پژوهشکده آبزی پروری آبهای داخلی کشور و همکاران مرکز برگزار شد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code