یک شنبه بیست و نهم بهمن 1402 

برنامه ترویجی روز مزرعه

برنامه ترویجی روز مزرعه با حضور نمایندگان تعاونی های صیادی پره منطقه ساری و جویبار برگزار شد.
اخبار مهم سایت | بازدید: 159 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اکولوژی دریای خزر_ساری، در ادامه برنامه های روز مزرعه و انتقال یافته های ترویجی به بهره برداران، دومین نشست مروجین و صیادان منطقه با حضور کارشناسان اداره کل شیلات استان مازندران در نمازخانه تعاونی پره صیادی شهید کارگر ساری برگزار شد.
در این برنامه که به همت کارشناسان بخش بیولوژی و ارزیابی ذخایر آبزیان پژوهشکده، مدیریت هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل شیلات استان برگزار شد، فضلی و دریانبرد ضوابط و معیارهای برداشت پایدار از ذخایر ماهیان استخوانی و ارزیابی و مدیریت ذخایر ماهیان استخوانی را برای حاضرین شرح دادند.
از مباحث دیگر ارائه شده، شیوه گردآوری داده‌های مورد نیاز و کاربرد آنها در برآورد مقدار ذخایر بوده است.
همچنین، بر لزوم رعایت استانداردهای اعلام شده اعم از زمان شروع و خاتمه فصل صید، اجتناب از فعالیت صیادی در هنگام تاریکی، رعایت سقف مجاز برداشت سالانه و رهاسازی دوباره ماهیان نابالغ، تاکید کردند.
گفتنی است؛ سخنرانان وضعیت موجود ذخایر ماهیان استخوانی به ‌ویژه ماهی سفید، کفال، طلائی و کپور دریایی را با توجه به آمار و داده های گردآوری شده از میزان صید تعاونی های صیادی پره بصورت جداول و نمودار برای جامعه هدف حاضر در این جلسه توضیح دادند و دلایل کاهش شدید مقدار صید، پیش‌بینی مقدار ذخایر در سنوات آتی و راهکارهای ممکن برای برون رفت از وضعیت را بیان کردند.
در پایان برنامه، صیادان به مشکلات و چالش ها پرداختند و سوالات خود را مطرح کردند.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code