شنبه بیست و سوم دی 1402 

بازدید رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور از پژوهشکده میگوی کشور_ بوشهر

رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در بازدید دوره‌ای خود از ایستگاه تحقیقاتی تولید میگوی عاری از بیماری و آزمایشگاه‌های پژوهشکده، امکانات و چالش‌های موجود را با کارشناسان مربوطه بررسی و پیگیری کرد.
اخبار مهم سایت | بازدید: 207 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده میگوی کشور_ بوشهر، محمود بهمنی، رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، بابک قائدنیا، معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی و مریم میربخش، رئیس بخش بیوتکنولوژی موسسه، از پژوهشکده بازدید کردند.
در یک جلسه اختصاصی با رئیس ایستگاه تحقیقاتی تولید میگوی عاری از بیماری و بخش آبزی پروری، تولید لارو میگو، چالش‌ها و پروژه‌های فعال را مطرح کرد.
سپس در سالن اجتماعات پژوهشکده طی نشستی صمیمانه و طولانی با تک تک مدیران و کارشناسان از همه بخش‌های اداری پشتیبانی و تحقیقاتی، موضوعات و دیدگاه‌های مختلف افراد را بررسی کرد. در ابتدای این جلسه دشتیان نسب، رئیس پژوهشکده پس از خوش‌آمدگویی، گزارش کلی امور پژوهشکده را ارائه و در ادامه آئین جمشید، معاون وی از عملکرد پژوهشی، دستاوردهای شاخص، پروژه‌های در دست اقدام و آتی را همراه محدودیت ها و تعداد محققین شاغل گزارش داد.
سیاح، معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی پژوهشکده، روند پیگیری و مشکلات ساختاری و مرتبط با زمین و بنای ساختمان را بیان کرد.
بهمنی با اشاره به آمار 25 پروژه فعال، با تلاش 7 عضو هیئت علمی، 5 محقق و 5 کارشناس تحقیقاتی، تولید محصول فنآورانه، اقدامات ترویجی و موارد دیگر از جمله: کسب مقام دانشمند جوان در جشنواره ملی، کسب رتبه در جایگاه 2 درصد دانشمندان جهان، موفقیت قابل قبولی برای پژوهشکده میگوی بوشهر در سال جاری دانست.
وی، با اشاره به جایگاه پژوهشکده در سطح ملی و علی رغم محدودیت های موجود در هر یک استان ها، وجود مشکلات را واقعی دانست و گذر از این شرایط را با هوشمندی و هم‌افزایی همه در پژوهشکده‌ها ممکن دانست.
رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور بر رسالت این موسسه و مراکز تابعه برای پاسخ به نیازهای توسعه دریا محور در کرانه و پس‌کرانه تاکید کرده و نیازهای اساسی و مسئله محور تحقیقات میگو در سطح ملی و منطقه‌ای را همچنان جدی دانست.
در بخشی از سخنان خود توجه به نقش هوش مصنوعی در همه زمینه‌ها و لزوم تحقیقات کاربردی را به حاضرین گوشزد کرد. پس از این جلسه به اتفاق مجموعه مدیریتی از آزمایشگاه، بخش‌های پشتیبانی و فضای فیزیکی هر یک از بناها بازدید، مسایل مربوطه را بررسی و راهکارهای لازم مطرح شد. وی در این سفر و طی دیدارهای جداگانه با رئیس جهاد کشاورزی استان، رئیس و معاونین تحققیات و آموزش کشاورزی بوشهر، معاون آبزی پروری شیلات بوشهر و مدیر اتحادیه پرورش میگو، چالش ها و برنامه‌های مرتبط با پرورش میگو را پیگیری کرد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code