به گزارش روابط عمومی مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان_ یونیدو، دشتی نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور، احمدی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، کسکه قائم مقام مركز هيات امنای وزارت علوم تحقيقات و فناوری به همراه محمود بهمنی رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، تکریمی مشاور رئیس موسسه، صیاد بورانی رئیس پژوهشکده آبزی پروری آبهای داخلی کشور از مرکز بازدید کردند.
جلیلی سرپرست مرکز، با اشاره به گزیده ای از تاریخچه، اهداف، سیاست ها، امکانات و ساختار پژوهشی مرکز به سه محور تخصصی فعالیت های مرکز اشاره کرد که شامل: بهبود هندلینگ و حفظ کیفیت آبزیان پس از برداشت یا صید، تنوع بخشی و ارتقای بازار پسندی غذاهای دریایی، و استخراج ترکیبات فراسودمند و زیست‌ فعال با ارزش‌ افزوده بالا از زائدات آبزیان است.
وی در خصوص نیازمندی ها، پروژه های انجام شده و در حال اجرای هر یک از این محورها در گونه های مختلف آبزیان توضیحاتی ارائه کرد. 
عبودی مدیر عامل شرکت الماس آدرین پارس، از شروع قرارداد مشارکت تولید تحقیقاتی با موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، حلقه ها و شرکت های فعال هلدینگ 21 بیضاء را ارائه کرد.
وی با اشاره به اهمیت اهتمام به صنعت آبزی پروری، با توجه به پایین تر بودن نیاز آبی در مقایسه با صنعت دام و طیور، ادامه داد: تغییر عادت مردم جامعه برای افزایش مصرف ماهی و رقابت با گوشت قرمز از اهداف صنعت فرآوری آبزیان است.
مدیر عامل شرکت الماس آدرین پارس گفت: اقدامات و حمایت های دولت در راستای فرهنگ سازی، حمایت از مصرف آبزیان در مدارس و دانشگاه ها، اعطای یارانه های مستقیم و غیرمستقیم جهت افزایش سهم مصرف آبزیان در سبد غذایی خانوار از روش های تاثیر گذار بوده که در همین راستا، قرارداد با نیروهای مسلح، دانشگاه ها، مدارس و بازنشستگان از اقدامات شرکت الماس آدرین پارس است.
سپس کسکه افزود: ارتباط با دانشگاه ها، رستوران های دولتی و دانشگاهی و راه اندازی کیوسک های کوچک برای عرضه محصولات متنوع شیلاتی و نفوذ در بازار جامعه می تواند بازخورد مثبتی در جهت ترویج محصولات ایجاد نماید.
دشتی نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور، همکاری مشترک و نزدیک بخش خصوصی با موسسه را بسیار مهم دانست و از امکان استفاده از ظرفیت های اعضای هیئت علمی مرکز در بخش خصوصی، به عنوان فرصت مطالعاتی خبر داد.
وی با اشاره به معضلات بخش های کشاورزی، وجود ضایعات و عدم استفاده بهینه از آنها و همچنین بازاریابی محصولات، بر اهمیت لینک ترویج، ساختار و اعضای هیئت علمی موجود در بخش ترویج و همکاری تاکید داشت.
 احمدی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان تصریح کرد: پژوهش ها از شروع تا پایان زنجیره به صورت کامل انجام نمی‌شود و دریا به عنوان یک منبع تولیدی، پروسه حفظ کیفیت باید به خوبی اجرا شود. وی افزود: یکی از سیاست های سازمان این است که مراکز تحقیقاتی خروجی موثر داشته باشند که با استفاده از لینک ترویج، صدا و سیما می توان دستاوردها و پژوهش ها را معرفی و به اجرا گذاشت. معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان گفت: محصولات دریایی باید برای همه مردم جامعه در دسترس باشد و با کاهش قیمت تمام شده محصول میزان تقاضا را بیشتر کرد.
در پایان جلسه، محمود بهمنی رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، ضمن جمع بندی مباحث مطرح شده، از ایجاد مرکز کارآفرینی و نوآوری علوم صنایع غذایی شیلات و آبزیان در محل مرکز با مشارکت شرکت خبر داد و افزود: موافقت ها و مجوزهای لازم اخذ شده و پیش‌نویس قرارداد فی‌مابین موسسه و شرکت نیز آماده تحویل است.
وی اظهار امیدواری کرد و ادامه داد: مرکز نوآوری طی سه ماه باقیمانده تا پایان سال فعالیت خود را آغاز نماید.
پس از جلسه نیز از بخش تولید فرآورده های شیلاتی شرکت الماس آدرین پارس، ماشین آلات و فرآیندهای تولید، بسته بندی و آزمایشگاه های تخصصی موجود، بازدید شد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code