به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اکولوژی دریای خزر_ ساری، مراسم ماهی دار شدن قفس های دریایی با مشارکت تشکل های صیادی استان مازندران با حضور استاندار، رئیس سازمان شیلات ایران، معاونین آبزی پروری و صید سازمان، نماینده خبرگان رهبری و جمعی از مقامات استانی در صیدگاه پره قریشی در منطقه لاریم شهرستان جویبار با میزبانی اتحادیه پره مازندران  و اداره کل شیلات مازندران برگزار شد.
سید محمود حسینی‌پور، با اشاره به محدودیت آب شیرین، تنش آبی کشور و تامین بخشی از پروتئین سالم در تامین امنیت غذایی کشور در محوریت اقتصاد دریا محور از طریق پرورش ماهی در قفس های دریایی، ادامه داد: ایده ورود صیادان در امر آبزی پروری دریایی یک فعالیت است و از طرف مسئولان امر، قول همکاری های آتی برای تسهیلات و بیمه بازنشستگی برای صیادان زحمتکش داده شده است.
استاندار مازندران با اشاره به اینکه: تحولات بزرگ اقتصادی استان با آبزی پروری به راحتی محقق می شود، افزود: ظرفیت صادرات آبزیان به کشور روسیه یک فرصت بسیار عالی برای این صنعت است که متاسفانه در حال حاضر سهم بسیار کوچکی از آن متعلق به ایران است.
وی ادامه داد: در مازندران، صنعت صادرات آبزیان به کشور روسیه، باید به هزار قفس برسد.
رئیس سازمان شیلات ایران نیز از تایید مصوبه سخت و زیان آور بودن شغل صید و صیادی توسط مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: تأمین اعتبار آن در حال انجام است و امیدواریم بعد از ۲۵ سال این طرح عملیاتی شود.
همچنین ادامه داد: مازندران پیشرو معرفی پتانسیل‌های مختلف در حوزه شیلاتی در کشور به شمار می‌رود.
 مدیرکل شیلات مازندران، گفت:  قرار است در صورت فراهم شدن شرایط و امکانات، تعداد این قفس ها تا پایان امسال به 40 عدد برسد که توسط تعاونی های پره استان برای پرورش ماهی در دریا مدیریت و نگهداری خواهد شد؛ و انتظار می رود سالانه 2 هزار تن ماهی از این قفس ها صید و روانه بازار مصرف شود.
در پایان سخنرانی علارغم نامناسب بودن شرایط جوی و مواج بودن خزر، با حضور استاندار بر روی قفس های مستقر در دریا به صورت نمادین آیین ماهی دار کردن 12 قفس دریایی صورت گرفت.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code