به گزارش روابط عمومی پژوهشکده آبزی پروری آبهای داخلی کشور_ گیلان، محمود بهمنی، رئیس موسسه تحقيقات علوم شيلاتی كشور به همراه معاون توسعه مديريت و منابع سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج كشاورزی،  معاون امور كشاورزی سازمان مديريت و برنامه ريزی كشور و قائم مقام مركز هيات امنا وزارت علوم تحقيقات و فناوری از بخش ها و آزمايشگاه های پژوهشكده بازديد کرد.
صياد بورانی، رئیس پژوهشکده ضمن برشمردن سابقه ديرينه تحقيقاتی در پژوهشكده، به تعدادی از دستاوردهای مهم پژوهشكده طی چند سال اخير اشاره كرد.
وی در این بازدید، نمونه هایی از ماهيان توليدی كپور نژاد تاتا در راستای پروژه مطالعاتی مقايسه عملكرد رشد كپور تاتا با كپور رايج پرورشی، كپور تالابی حاصل از پروژه بازسازی ذخاير گونه های تالاب انزلی، ماهی سفيد حاصل پروژه بررسی امكان پرورش ماهی سفيد در استخر خاكی با آب شيرين را مورد بررسی قرار داده و اهم دستاوردهای حاصله از اين پروژه ها را توضيح داد.
وی همچنین نمونه ای از كيت آزمايشی توليدی بيماری VHS و كتاب برتر سال در خصوص پلانكتون های آبهای ايرانی دريای كاسپين را به نمايش گذاشت.
گفتنی است در ادامه این بازدید، رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور به همراه هیات همراه از موزه پيشينه تحقيقاتی شيلاتی كشور بازديد کرد که در این باره توضيحاتی در خصوص مشكلات تالاب انزلی و راه های پيشنهادی جهت بهبود تالاب انزلی، تغيير اقليم و تاثير آن بر منابع آبی، مطالعات هيدرولوژی و هيدروبيولوژی منابع آبی كشور بيان شد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code